مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
۱ نفر

سارق گوشی های آیفون، دختران جوان را به جنگل می‌کشاند و بعد از خفه کردن آنها، گوشی‌شان را سرقت و از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کرد. 

قاتل نیجریه ای

همشهری آنلاین - حوادث:گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های نیجریه، ساعت ۸ صبح، ۶ می (۱۷ اردیبهشت)، دینا، پرستار ۲۲ ساله اهل ایالت ایتوری نیجریه در راه رفتن به محل کارش در یک مرکز پزشکی بود که در بین راه ربوده شد.

آدم‌ربا مردی به نام اوگونا فیلیپ ۲۹ ساله بود که بعد از ربودن دینا، او را به جنگلی در بیرون شهر برد و خفه کرد تا گوشی آیفون او را سرقت کند. بعد با همان گوشی با خانواده مقتول تماس گرفت و از آنها مبلغ قابل توجهی در ازای آزادی دخترشان پول خواست. اما وقتی متوجه شد که در باج‌گیری موفق نخواهد شد، تلفن آیفون را فروخت و به ایالت اویو گریخت. در این بین با کشف جسد دختر جوان پلیس نیجریه تحقیقات را برای شناسایی قاتل آغاز کرد. هنوز ردی از عامل جنایت به دست نیامده بود که ۲ دختر دیگر هم با همین شگرد ربوده شده و به قتل رسیدند.

در ادامه در ۳ ژوئیه، یک دختر ۲۳ ساله به نام اوگونیمی را ربود و به جنگل کشاند و با کمک یک همدست او را خفه کرد و به درخت بست و تلفن آیفونش را به سرقت برد. او در این جنایت نیز قصد اخاذی از خانواده را داشت و باز هم تلفن دزدی را به فروش رساند.
این بار پلیس اویو در جریان کشف جسد دختر جوان قرار گرفت، قاتلان اما قبل از دستگیری به ایالت اوگان فرار کردند.

اوگونا در این ایالت برای مخفی شدن از دست پلیس در یک مزرعه استخدام شد و شروع به کار کرد. اما در ۳۰آگوست، حوالی ساعت ۵ بعدازظهر او آکینزانیا دختر ۱۸ ساله کارفرمایش را ربود و در مزرعه پدرش به او تجاوز و سپس او را با طناب خفه کرد. این بار نیز با پدر دختر تماس گرفت و به او گفت که دخترش ربوده شده و باید یک میلیون نایرا برای آزادی‌اش بپردازد.

وقتی پلیس اوگان در جریان این آدم ربایی قرار گرفت، متوجه شد چنین اقدامی در دو ایالت دیگر نیز رخ داده است، بنابراین تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی آدم ربا و قاتل احتمالی آغاز شد. اما با کشف جسد دختر مزرعه‌دار خیلی زود معلوم شد که سومین قربانی نیز از سوی همان قاتلی به قتل رسیده که پلیس در تعقیب او بود. بدین ترتیب جمعه گذشته پلیس توانست با به دست آوردن سرنخ‌هایی از قاتل او را در مخفیگاهش دستگیر کند. عامل جنایت به قتل‌ها اعتراف کرد و گفت که برای به دست آوردن پول دست به این جنایات زده است.

بر اساس تحقیقات پلیس نیجریه، مشخص شد که اوگونا ۲ سال پیش برای یک پرونده سرقت مسلحانه در حال انتقال به دادگاه فرار کرده بود.

اکنون همدست وی متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

کد خبر 888219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha