فرزانه کابلی با اجرای برنامه «شروع ناگهان» شامل حرکات موزون ویژه بانوان است که طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر به تالار وحدت می‌آید.

فرزانه کابلی

به گزارش همشهری آنلاین، این هنرمند که سال‌هاست بر اجرا و پژوهش در زمینه حرکات موزون استان‌های گوناگون کشور کار می‌کند، درباره تازه‌ترین اجرای خود گفت: این برنامه شامل حرکات موزون ویژه بانوان است که طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر در تالار وحدت اجرا می‌شود.

او یادآوری کرد: پس از ۵ سال که آخرین کارم را با سختی و مشقت فراوان اجرا کردم، خوشبختانه فرصتی دست داد تا دوباره با اعضای گروهم روی صحنه برویم. البته که کار من طی این سال‌ها با سختی‌های مختلف عجین شده اما خوشحالم که ثمره تلاش اعضای گروه دیده می‌شود چراکه برای اجرای این کار زحمت فراوانی کشیده‌اند.

تغییر چهره ایرج راد بعد از ۴۰ سال در لباس ناصرالدین شاه | ببینید

کابلی که همواره بر حفظ و نگهداری رقص‌های محلی استان‌های گوناگون کشورمان تاکید داشته، اضافه کرد: بسیار بسیار تلاش کرده‌ام که آیین‌ها و سنت‌هایمان را که بسیار هم غنی است، مورد توجه قرار بدهم. باید تاکید کنم که من خیلی خیلی ایرانی هستم و به این موضوع افتخار می‌کنم. با اینکه شرایط بسیار خوبی برای کار در کشورهای دیگر داشتم و می‌شد خیلی راحت‌تر در خارج از کشور کار کنم ولی هرگز دوست نداشتم جایی غیر از سرزمین خودمان کار کنم.

او ادامه داد: همیشه دوست داشته‌ام برای مردم سرزمین‌مان و جوانان‌مان که متاسفانه کمتر با لباس‌های محلی و سنت‌های بومی‌مان آشنایی دارند، کار کنم و اینجا بمانم و این هنر را زنده نگه دارم.

کابلی که در این اجرا علاوه بر کارگردانی و طراحی کار، طراحی لباس را هم انجام می‌دهد، در این زمینه توضیح داد: معمولا در طراحی لباس‌های محلی دست نمی‌برم زیرا آنچنان زیباست که نیازی به تغییر ندارد اما تلاش می‌کنم آن را زیباتر کنم. گاهی در استان‌های دوردست نوارهای موسیقی و پارچه برای لباس‌های محلی تهیه می‌کنم و این عشق در من هست که هر بار برای اجرای کارهایم، موسیقی و لباس‌های متفاوت‌تری از استان‌های کشورمان را به تماشاگرانم ارایه کنم.

او با تاکید بر تلاش خود برای آشنایی بیشتر تماشاگران با حرکات و موسیقی محلی کشور افزود: قبل از اجرای هر قطعه توضیحاتی به تماشاگران ارایه می‌دهم تا با آداب و رسوم آن منطقه آشنا شوند.

برنامه «شروع ناگهان» روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مهر راس ساعت ۱۴ در تالار وحدت برگزار می‌شود .

کد خبر 888408
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha