مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

در محدوده بازار بزرگ تهران در کنارمراکز خرید و دیگر اماکن گردشگری، امامزاده‌هایی وجود دارند که در کنار معنویت، قدمت تاریخی داشته و جزو جاذبه‌های گردشگری تاریخی محبوب بین گردشگران محسوب می‌شوند.

امازاده

همشهری - سعیده مرادی: بناهایی که گاه یادگارهایی از عهد صفوی بوده و معماری زیبای آنها، دوران شکوفایی تمدن اسلامی را یادآور می‌شوند. بقعه هفت دختران و امامزاده اسحاق جزو این زیارتگاه‌های تاریخی و اما معروف قرار دارند.

بقعه هفت دختران

امامزاده هفت دختران، ‌دخترانی به نام‌های حبیبه، رقیه، فاطمه، ساره، هاجر و تاجر هستند که به نیت دیدار امام رضا(ع) از بغداد به ایران آمدند اما با ورود به تهران، توسط مأموران هارون به شهادت رسیدند.

قدمت ۴۰۰ ساله

در حین قدم زدن و خرید در محدوده تاریخی بازار بزرگ تهران می‌توانید به زیارت امامزاده هفت دختران بروید. امامزاده‌ای که قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال پیش و دوران صفویه می‌رسد. این بقعه در ۲ طبقه ساخته شده است. طبقه زیرین که سرداب در آن وجود دارد طبقه اصلی محسوب می‌شود و طبقه همکف ضریحی به شکل نمادین در آن به چشم می‌خورد. بعد از زیارت در بقعه هفت دختران می‌توانید از خانه شهید مدرس و عمارت مسعودیه که در حوالی این بقعه قرار دارند بازدید کنید.

نشانی: خیابان شهید مصطفی خمینی، پایین تر از چهارراه سرچشمه، کوچه شهید درویش نوری

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پمپ بنزین

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ملت

امکانات: ندارد

زیارت همراه با گشت وگذار در اماکن تاریخ‌گردی

امامزاده اسحاق(ع)

امامزاده سید اسحاق بقعه‌ای است که اهالی آن را قدمگاه چهارده معصوم هم می‌خوانند. تاریخ ساخت این بنا به قرن هشتم یا نهم هجری باز می‌گردد.

بقعه‌ای میان بازار

بقعه امام‌زاده سید اسحاق(ع) اگرچه کوچک است، اما جزو امامزاده‌هایی است که در دل بازار تهران زائران بسیاری دارد. این بقعه به دالانی به عرض یک متر وصل است که به سرداب راه دارد. سرداب هم که مزار اصلی امامزاده در آن واقع شده، به وسیله در و پله‌های فلزی و سبز رنگ به حرم متصل می‌شود. سنگ قبر امامزاده یک سنگ قدیمی و طوسی رنگ است. بعد از زیارت بقعه این امامزاده می‌توانید از بنای شمس‌العماره، ارگ، مسجد سپهسالار و مسجد اقا محمود هم بازدید کنید.

نشانی: خیابان ناصرخسرو، کوچه خدابنده‌لو

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: قورخانه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: پانزده خرداد

امکانات: فروشگاه، سرویس بهداشتی

زیارت همراه با گشت وگذار در اماکن تاریخ‌گردی

کد خبر 888425
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha