دو عملیات وعده صادق 1و2 پیام‌های هشدارآمیزی از سوی ایران به اسرائیل و همپیمانان این رژیم بود. به نظر می‌رسد اسرائیل به خوبی از این پیام صریح ایران رمزگشایی کرده است.

حمله موشكي اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه: دو عملیات وعده صادق 1و2 پیام‌های هشدارآمیزی از سوی ایران به اسرائیل و همپیمانان این رژیم بود. در اولین عملیات، ایران از موشک‌های نسل یک و دو استفاده کرد که قدرت تخریبی کمتری دارند و بیشتر در جهت این موضوع استفاده شد که جمهوری اسلامی هشدار خود را به اسرائیل ابلاغ کند که توانایی پاسخ سخت به این رژیم را نیز دارد. اما در عملیات وعده صادق 2 از موشک‌های جدید و حتی هایپرسونیک استفاده شد که قدرت تخریبی بیشتری داشتند و اهداف نظامی را به دقت در عمق اراضی اشغالی تخریب کردند از جمله پایگاه نظامی 8200 که در آن منطقه نقشه ترور شهید هنیه و شهید سیدحسن نصرالله طراحی شده بود. این منطقه در حوالی تل‌آویو هست و حمله ایران همچنین موجب شد عاملان این عملیات‌های تروریستی به هلاکت برسند.

همچنین جمهوری اسلامی با هدف قرار دادن پایگاه نظامی نواتیم بخشی از هواپیماهای جنگی و مدرن اسرائیل را نابود کرد. در مجموع به نظر می‌رسد اسرائیل به خوبی از این پیام صریح ایران رمزگشایی کرده است و دریافته که اگر قرار باشد ایران اقدام بعدی را در دستور کار خود بگنجاند، یحتمل شاهد خواهیم بود که از موشک‌های نسل پنجم و فوق هایپرسونیک استفاده شود. این موشک‌ها با داشتن دقت بالا و همچنین قدرت تخریبی بسیار زیاد می‌توان هدف های مورد اصابت خود را حسابی تخریب کرده و هزینه‌سازی برای اسرائیل کند.

اسرائیل به اندازه کافی در یکسال گذشته طی جنگ طوفان‌الاقصی متحمل خسارات زیادی شده است و با اینحال با توجه به اقداماتی جدی ایران به نظر می‌رسد که توان موشکی ما از بازدارندگی خوبی برخوردار بوده و اسرائیلی‌ها را حسابی به احتیاط واداشته است. حتی مقامات اسرائیلی خود به بنیامین نتانیاهو هشدار داده‌اند که وضعیت حال حاضر اراضی اشغالی به شدت وخیم است و می‌تواند اسرائیل را به مرز سقوط بکشاند. ضمن اینکه باید اشاره کرد در حال حاضر برای اولین‌بار است که در سرزمین‌های اشغال شده توسط صهیونیست‌ها مواد غذایی جیره‌بندی می‌شود. تمام این اوصاف چنین پیامی را می‌رساند که اسرائیل در حال حاضر به نفع خودش است که یک چنگ فراگیر علیه ایران را شروع نکند. همچنین گفتنی است ایران در طول این مدت با پاسخ هایی که به اسرائیل داده نشان داد که توان یک نبرد را داراست و ترسی از این جهت نسبت به جنگ برای ایران وجود ندارد. نمونه بارز این موضوع را می‌توان در نماز جمعه تاریخی هفته گذشته دانست.

کد خبر 888596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha