سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات شهر تهران در نیمه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ترافیک منطقه 12 و بازار

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل نیکوکار با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین حوادث و سوانح، تصادفات جاده‌ای و ترافیکی است که سالانه جان بسیاری از مردم را در جهان به خطر می‌اندازد، گفت: در ایران روزانه تعداد زیادی بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و اولین و اساسی‌ترین گام در پیشگیری و کنترل حوادث جاده‌ای، شناسایی و ارزیابی مشکلات و ترسیم دقیق وضعیت موجود است.

وی افزود: در شهر تهران به طور میانگین ۲۰ میلیون سفر روزانه اتفاق می‌افتد که ۷ درصد جابجایی با موتور سیکلت انجام می‌شود و از این تعداد سفر ۱۰ درصد مربوط به مترو می‌باشد و از این آمار می‌توان به حجم زیاد حمل و نقل با موتور سیکلت و گسترش روز افزون استفاده از آن پی برد.

این مقام قضایی گفت: بر اساس گزارش پلیس راهور تهران بزرگ در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۲ فوتی‌های ناشی از تصادفات ۱۴ درصد کاهش داشته است.

نیکوکار گفت: از تعداد ۲۵۰ نفر متوفی، تعداد ۹۶ نفر عبور عابر و ۱۱۳ نفر موتورسیکلت و ۴۱ نفر راننده و سرنشین خودرو در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 888917
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha