شهردار لندن قصد دارد یکی از خیابان‌های مشهور این شهر را تبدیل به پیاده راه کند. دلیل این کار تلاش برای افزایش تعداد مشتریان فروشگاه‌ها اعلام شده است.

خیابان آکسفورد لندن

به گزارش همشهری آنلاین، خیابان آکسفورد در دوران اوج کسب و کارهای خود پیش از انتشار بیماری کرونا، نزدیک نیم میلیون نفر بازدیدکننده روزانه داشته است. بنا به خبری که بی‌بی‌سی منتشر کرده است، صادق‌خان چند سال قبل هم این طرح را ارائه کرده بود اما شورای محله وست‌مینیستر که خیابان آکسفورد در آن قرار دارد طرح را رد کرد. یک هفته قبل شورای جدید، طرح خروج وسایل نقلیه از این خیابان را پذیرفت و حالا خیابان آکسفورد با مراکز خرید بزرگ اطراف آن تبدیل به مسیری برای پیاده‌روی خواهد شد. البته هنوز بخشی از مراحل اجرایی کار باقی مانده است

فروشگاه‌های این خیابان در گذشته مشتریان زیادی داشتند اما در سال‌های اخیر، افزایش خرید آنلاین باعث شده بود که مشتریان حضوری مغازه‌ها کمتر شوند تا جایی که بعضی از برندهای معروف، این خیابان راترک کردند. بحران کرونا هم مراجعان به این خیابان را کاهش داد.

در طرح شهرداری لندن، ورود خودروهای شخصی به بخشی از این خیابان به طول یک کیلومتر بین ساعت‌های ۷ صبح و ۷ عصر ممنوع است. البته اتوبوس و تاکسی همچنان در این خیابان تردد خواهند کرد. روزهای یکشنبه نیز ورود خودروهای شخصی آزاد است.

بیشتر بخوانید: صادق خان برای سومین بار شهردار لندن شد

کد خبر 888472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha