فیفا و یوف امقصرش مصدومیت‌هایی هستند که در بازی‌های لیگ اتفاق می‌افتد.

ستاره‌های مصدوم فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، همیشه باشگاه‌ها از بازی‌های ملی شاکی بودند که چرا این‌قدر زیاد است و چرا پس از وقفه ۲هفته‌ای و پایان فیفادی، به فاصله یک ‌ماه دوباره سر و کله‌اش پیدا می‌شود. این‌بار انگار باشگاه‌ها پیش‌دستی کرده و به فیفا رکب زده‌اند. چون حقوق بازیکنان از باشگاه‌ها تامین می‌شود و بازی‌های ملی برایشان دردسرزاست، برخی مربیان از اینکه بازیکنان خود را به‌مدت یکی دو هفته به بیمارستان باشگاه تحویل داده‌اند، رضایت دارند. البته برخی مصدومیت‌ها مثل کارواخال و تراشتگن که شدید و طولانی‌مدت بوده، حسابش جداست، اما آسیب‌دیدگی‌های جزئی مثل چیزی که برای وینیسیوس یا هاورتس پیش آمده، توفیق اجباری است. اهالی فوتبال به بازی‌های ملی لقب ویروس فیفا داده بودند، چون باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان و زیان باشگاه‌ها می‌شد. حالا انگار آنتی‌ویروس و واکسن آن را پیدا کرده‌اند. با توجه به اینکه اگر باشگاهی از اعزام بازیکنش به اردوی تیم‌های ملی خودداری کند، محروم می‌شود، به‌نظر می‌رسد این حربه خوبی باشد تا در آینده با اعلام آسیب‌دیدگی جزئی برخی ستارگان خسته خود، آنها را به اردوی فرسایشی تیم ملی نفرستند.

البته همین مصدومیت‌هایی که در بازی‌های لیگ اتفاق می‌افتد هم مقصرش فیفا و یوفا هستند، آن‌هم با برنامه‌های فشرده و مسابقات پرتعدادی که برای کسب درآمدهای بیشتر ترتیب می‌دهند. به‌طور مثال نمی‌توان گفت مصدومیت رودری و کارواخال به بازی‌های ملی ربطی ندارد. این دو ملی‌پوش تیم‌های منچسترسیتی و رئال‌مادرید، کل تعطیلات تابستان را در یورو حضور داشتند و فرصت استراحت پیدا نکردند. رودری و کارواخال به اردوهای آماده‌سازی پیش‌فصل نرسیدند. به هر حال اردوهای پیش‌فصل در سلامتی و آمادگی بازیکنان در طول فصل اهمیت زیادی دارد. هنوز لیگ‌های اروپایی در ابتدای فصل به‌سر می‌برند و پارگی رباط صلیبی بازیکنانی مثل رودری، تراشتگن، برمر، زاپاتا، برنال، کارواخال و خیلی‌های دیگر طبیعی نیست. یا مصدومیت‌های همسترینگ و مینیسک بازیکنان دیگری نظیر آلیسون، اودگارد، کورتوا، لنی یورو، اولمو و ...

در همین فوتبال خودمان هم کنعانی‌زادگان و اورونوف از پرسپولیس و چند بازیکن دیگر پیش از رسیدن فیفادی مصدوم شدند. ابوالفضل جلالی هم دیروز در اردوی تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شد. حالا بدنیست نگاهی به تمامی غایبان فیفادی پیش‌رو داشته باشیم.

منچستری‌ها

کوبی ماینو، پدیده منچستر و نصیر مزراوی در فیفادی برای انگلیس و مراکش بازی نخواهند کرد. مراکش که ایوب عملود، مدافع راست پرسپولیس را در فهرست خود دارد، غیراز مزراوی از حضور براهیم دیاس هم محروم است چون این بازیکن اسپانیایی رئال که تازگی‌ها تابعیت مراکشی را پذیرفته، چندی پیش دچار آسیب‌دیدگی شد.

بارسایی‌ها

غیر از تراشتگن که مصدومیت طولانی‌مدت دارد و باشگاه بارسلونا را وادار کرده با شزنی بازنشسته قرارداد امضا کند، فران تورس هم در پیروزی ۳ بر صفر این هفته مقابل آلاوس، از عضله ران پای راست دچار آسیب‌دیدگی شد و بین ۳ تا ۵ هفته را از دست داد. پس از آرائوخو، کریستنسن، تراشتگن، گاوی و برنال، حالا تورس نیز در آستانه ال‌کلاسیکو و دیدار حساس با بایرن به لیست مصدومان بلوگرانا اضافه شده است. دنی اولمو که مدتی است در ترکیب بارسا غایب است، از فهرست تیم ملی اسپانیا خط خورد اما بعد از فیفادی در دسترس خواهد بود و احتمالا به بازی با بایرن و ال‌کلاسیکو خواهد رسید.

بایرنی‌ها

اوپامکانو در تساوی ۳-۳ این هفته با اینتراخت گل زد اما شادی او دوامی نداشت. مدافع فرانسوی مشکل همسترینگ دارد و باید به‌مدت ۳ تا ۴ ‌هفته درمان شود. او احتمالا بازی با اشتوتگارت و بارسلونا را هم از دست خواهد داد. تلفات بایرن فقط همین نبود. در همان مسابقه، ۳بازیکن دیگر این تیم هم مصدوم شدند؛ هری کین، گنبری و ماتیس تل.

آرسنالی‌ها

توماس پارتی در لندن مانده و به اردوی تیم ملی غنا ملحق نشده. البته او مصدوم نیست و بیمار شده است. شاید این هم حربه‌ای برای جلوگیری از فشار بازی‌های ملی و سفر رفت‌وبرگشت به آفریقا از سوی آرتتا باشد. سرمربی آرسنال که در فیفادی قبلی اودگارد را برای مدتی طولانی و کالافیوری را به‌مدت کوتاه از دست داده بود، این‌بار پیش‌دستی کرد و تیمبر (هلند)، پارتی (غنا) و هاورتس (آلمان) را به تیم‌های ملی نداد.

آرژانتینی‌ها

گارناچو که در ماه‌های اخیر به اردوی تیم ملی آرژانتین دعوت می‌شد، در بازی منچستریونایتد و استون‌ویلا آسیب دید و از فهرست تیم ملی کشورش خط خورد. پیش از او دیبالا و گونسالس هم در بازی‌های لیگ دچار آسیب‌دیدگی شده بودند. آلبی‌سلسته برای ۲بازی خود تنها مسی، لائوتارو و خولیان آلوارس را در خط حمله دارد. فاکوندو بونانوته، مهاجم لسترسیتی به جای یکی از ۳مهاجم مصدوم آرژانتین با نظر اسکالونی به اردوی آلبی‌سلسته دعوت شده. خولیو سولر، مدافع چپ ۱۹ساله هم به جای مارکوس آکونیا به تیم ملی آرژانتین دعوت شد.

ایتالیایی‌ها

لاجوردی‌پوشان ایتالیایی چند غایب در اردوی خود دارند. در فهرست ۲۳نفره‌ای که اسپالتی اعلام کرده، چند نام جدید مثل میکله دی‌گرگوریو (دروازه‌بان یوونتوس)، دنیل مالدینی (هافبک مونتزا)، متئو گابیا (مدافع میلان) و نیکولو پیسیلی (هافبک رم) دیده می‌شود که برای اولین‌بار به تیم ملی فرا خوانده شده‌اند. اما کیه‌زا، زانیلو و بارلا به‌دلیل مصدومیت خط خورده‌اند. خط خوردن زاکانی هم به دلایل فنی بوده است.

برزیلی‌ها

رودریگو با اینکه به‌دلیل کمردرد ۲بازی را انجام نداده و هنوز هم مصدوم است، به اردوی سلسائو ملحق شده است. در عوض، ۲بازیکن دیگر رئال‌مادرید به‌نام‌های میلیتائو و وینیسیوس در این اردو غایب خواهند بود. فابریسیو برونو، مدافع ۲۸ساله فلامینگو جایگزین میلیتائو شده و آندریاس پریرا، هافبک ۲۸ساله فولام که این هفته به منچسترسیتی گل زد، با نظر دوریوال جونیور به تیم ملی برزیل دعوت شده است. در پیروزی یک بر صفر لیورپول مقابل کریستال‌پالاس هم آلیسون مصدوم شد تا به‌دلیل مصدوم بودن کائویمین کلهر، دروازه‌بان سوم این تیم به نام ویتسلاو یاروش درون دروازه قرمزها قرار گیرد. آلیسون بازی‌های این‌ماه و نوامبر را از دست خواهد داد.

هلندی‌ها

مصدومیت کوپمینرز خبر بدی برای رونالد کومان، سرمربی تیم ملی هلند و همچنین تیاگو موتا، سرمربی یوونتوس بود. این هافبک جنجالی که این فصل از آتالانتا خریداری شده، در تساوی یک-یک این هفته مقابل کالیاری به همراه برمر و میلیک مصدوم شد. کومان مجبور شد او را از لیست تیم برای بازی با آلمان و مجارستان خط بزند. گاس تیل، هافبک آیندهوون، جایگزین او در لیست نارنجی‌ها خواهد بود.

فرانسوی‌ها

امباپه به‌دلیل خستگی و دردی که پیش از ۲بازی قبلی رئال داشت، به تیم ملی دعوت نشده. وسلی فوفانا در بازی چلسی و ناتینگهام مصدوم شد اما قرار شد پزشکان تیم ملی فرانسه درباره بازی کردن یا نکردنش تصمیم بگیرند. مندی هم از رئال دعوت نشده. همچنین ربیو، نه به‌دلیل مصدومیت بلکه به این دلیل که هنوز تیمی ندارد و تمرین جدی انجام نداده، شانس حضور در تیم ملی را از دست داد.

آلمانی‌ها

کای هاورتس که اخیرا در همه بازی‌ها برای آرسنال گل می‌زند یا گل می‌سازد، در برد ۳ بر یک مقابل ساوتهمپتون که در آن بازی گل هم زد، مصدوم شد و از اردوی مانشافت خط خورد و بازی با بوسنی و هلند را از دست داد. او در اردوی قبلی به مجارستان هم گل زده بود. از سویی، جمال موسیالا هم پیش از بازی این هفته مقابل اینتراخت فرانکفورت دچار آسیب‌دیدگی لگن شد و جای خود را به جیمی لولینگ، وینگر ۲۳ساله اشتوتگارت داد. موسیالا پس از فیفادی به میدان برمی‌گردد. تراشتگن هم ۲هفته قبل دچار پارگی رباط صلیبی شد. مانوئل نویر نپذیرفت تصمیمش برای خداحافظی از تیم ملی آلمان را تغییر دهد و حالا اولی باومن (هوفنهایم)، الکساندر نوبل (اشتوتگارت) و یانیس بلاسویش (سالزبورگ) ۳سنگربان حاضر در اردوی تیم ملی هستند. کریم آدیمی هم که در پیروزی پرگل دورتموند مقابل سلتیک هت‌تریک کرده و بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا شده بود، بازی با اونیون برلین را از دست داد و موفق به حضور در اردوی مانشافت نشد. گنبری هم مصدومیت خفیف داشت اما به تمرینات تیم ملی رسید اما نیکلاس فولکروگ در این دو بازی غایب خواهد بود.

اسپانیایی‌ها

لو نورماند، مدافع ثابت تیم ملی اسپانیا هفته گذشته و در شهرآورد مادرید دچار عارضه مغزی شد. این مدافع ۲۷ساله اسپانیایی، از ناحیه سر دچار لختگی خون شده و اقدامات درمانی برای برطرف کردن این عارضه آغاز شده است. او در همان مسابقه ‌۹۰دقیقه کامل بازی کرد و متوجه این عارضه نشد. به‌جای رابین لو نورماند، مدافع جوان بارسا به نام کوبارسی که با تیم زیر ۲۳سال این کشور قهرمان المپیک شده، به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. درباره پارگی رباط صلیبی کارواخال هم که اطلاع دارید، این مدافع اسپانیایی فصل را از دست داده است. رودری هم که ستاره اسپانیا در جام‌ملت‌ها بود به‌دلیل مصدومیت فصل را از دست داده و حالاحالاها قرار نیست به تیم ملی دعوت شود.

ستاره هفته

دوان زاپاتا، مهاجم کلمبیایی باشگاه تورینو در بازی با اینترمیلان با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شد. او این هفته مقابل اینتر گل زد اما در دقیقه۸۴ از بازی خارج شد و انتظار می‌رود ۶ تا ۷ماه از میادین دور باشد. زاپاتا در ۹بازی این فصل موفق شده بود ۴گل بزند.

کد خبر 889147
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha