وزارت دفاع فرانسه از تصمیم فرانسه و ایتالیا برای برگزاری جلسه‌ای با حضور کشورهای اروپایی همکار با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به مقرهای یونیفل خبر داد.

یونیفل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ پاریس و رم قصد دارند جلسه‌ای را با حضور سایر کشورهای اروپایی همکاری کننده با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان(یونیفل) برگزار کنند. علاوه بر ایتالیا و فرانسه، ایرلند و اسپانیا نیز در یونیفل مشارکت می‌کنند.

روز گذشته نظامیان اسرائیلی در ادامه جنایت‌های خود در لبنان و فلسطین، به‌سوی سه مقر یونیفل در جنوب لبنان آتش گشودند. در پی این اتفاق، دو نفر مجروح شدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در واکنش به حمله ارتش رژیم اشغالگر به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان با اراضی اشغالی، این اقدام را محکوم کرد.

بورل در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، "خط دیگری در لبنان به طور خطرناکی شکسته شد؛ ارتش اسرائیل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که مواضعشان کاملاً مشخص است را گلوله باران کرد".

«گیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا هم شلیک به مقرهای یونیفل را «غیرقابل‌تحمل» دانست. وی همچنین تأکید کرد که چنین وقایعی غیرقابل‌پذیرش بوده و باید با دقت و قاطعانه از آن‌ها جلوگیری شود. رم همچنین در اعتراض به این اقدام اسرائیل، سفیر این رژیم را احضار کرد.

«آندریا تننتی» سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل حمله اسرائیل به مقرهای یونیفل در جنوب لبنان را عمدی توصیف کرد. وی تأکید کرد که ورود اسرائیل به جنوب لبنان نقض حاکمیت این کشور و قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

مادرید هم این حمله را نقض جدی حقوق بین‌الملل بشردوستانه و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست و با انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی، از طرفین درگیری خواست به نیروهای یونیفل احترام بگذارند. دولت اسپانیا تأکید کرد که امنیت نیروهای یونیفل باید تضمین شود.

کد خبر 889584
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha