شهردار تهران در آیین مهرواره لبخند آرمان که با محوریت کودکان کار برگزار شد از ثبت هویت بیش از ۷ هزار کودک کار خبر داد.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، کودکان کار تحت حمایت شهرداری تهران در این مراسم شرکت کرده بودند. علیرضا زاکانی با بیان این که هویت حدود ۷۰۶۰ کودک کار ثبت شده است که از این رقم ۲۰۰۰ کودک استعدادیابی تحصیلی شده‌اند و ۲۰۰۰ نفر دیگر فرایندهای سنجش سلامت روانشان تکمیل شده است، گفت: «در مواجهه با چالش‌ها نوع نگاه ما در حل مسائل مهم است در این مدت مسئولین دستگاه‌های مختلف کنار هم جمع شدند و هویتشان را با هم به اشتراک گذاشتند تا موضوع کودکان کار که مانند فرزندان خود ما هستند را با همراهی و هویت جمعی حل کنند.»

شهردار تهران با اشاره به شعار برنامه تحت عنوان «مهرواره» ادامه داد: «هدف ما در این مسیر خلاصی کودکان با استعداد از مسیر اشتباهی که قرار گرفته اند. ما در این مهرواره با شناسایی استعدادها، آنها را در مسیر رشد قرار خواهیم داد. شروع خوبی در این مسیر نیز داشته‌ایم که آثار آن را می‌توانید در سطح خیابان‌های شهر ببینید، اما هنوز در آغاز کار هستیم.»

بازگشت معتادان متجاهر به اجتماع

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «یک روز معتادان متجاهر الگوی برخی از فرزندان شده بودند اما امروز چهره شهر از معتادین متجاهر مبرا شده است. البته معتادان متجاهر نیز مانند فرزندان ما هستند که باید درمان آنها مورد توجه قرار گیرد و کاری کنیم که به اجتماع بازگردند. در همین رابطه قرار است رویدادی برگزار و آثار هنری تولید شده توسط معتادان متجاهری که پس از درمان به جامعه بازگشته‌اند به معرض نمایش عموم گذاشته شود.»

شهردار تهران با اشاره به مشکلات کودکان کار گفت: «پیش از این کودکان کار در متن جامعه بودند و نقش ایفا می‌کردند اما نقشی که مفید نبود. زیرا عده‌ای سودجو با سو استفاده از معصومیت آنها دست به استثمار کودکان کار برای رسیدن به مقاصدشان زده بودند.»

او ادامه داد: «امروز شرایط تغییر کرده و هویت حدود ۷ هزار و ۶۰ کودک کار ثبت شده است که از این رقم ۲۰۰۰ کودک استعدادیابی تحصیلی شده‌اند و ۲۰۰۰ نفر دیگر فرایندهای سنجش سلامت روانشان تکمیل شده است. امروز با این اقدامات انجام شده در مسیر شکوفا کردن استعداد کودکان کار هستیم. »

آسیب اجتماعی، مسئله درجه یک تهران

شهردار تهران در ادامه صحبت هایش با بیان این که موضوع آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران یک مسئله درجه یک بوده، هست و خواهد بود، تاکید کرد: «امروز مسیری شکل گرفته است که بتوانیم از طریق آن همه کسانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند را شناسایی کرده و مشکلاتشان را حل بکنیم. چرا که سرمایه اصلی هر کشور نیروی انسانی آن است به همین جهت حل مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی کمک به حفظ سرمایه‌های کشور است. بر همین مبنا در دوره شهید رئیسی و با استفاده از ظرفیت اصل ۱۲۷ قانون اساسی مرکز رصدی برای حل مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی و کودکان کار شکل گرفت که فعالیت این مرکز در دولت آقای پزشکیان نیز استمرار پیدا کرد.»

سکان دار پایتخت در پایان تاکید کرد: «امیدوارم استعدادهای درخشان آسیب دیده اجتماعی که توسط مرکز رصد شناسایی شده‌اند مسیر رشد خود را به وجه احسن دنبال کنند. ما در آغاز راه حل مشکلات هستیم و این مسیر به سرانجام نمی‌رسد جز با حضور، همراهی و فداکاری مردم برای حل مشکل محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی.»

کد خبر 889610
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha