بیست‌ویکمین قرار خدمت شهردار تهران در منطقه۴که بزرگ‌ترین و پهناورترین منطقه تهران محسوب می‌شود و به آن «طهران کوچک» می‌گویند، کلید خورد. علیرضا زاکانی ضمن بازدید از پروژه‌های مهمی چون شهردخت، خانه کشتی شهیدان شمیران‌نو و... در جریان آخرین وضعیت و پیشرفت طرح‌های در دست اجرا قرار گرفت.

قرار خدمت منطقه 4

همشهری: شهردار تهران در این بازدید تأکید داشت که با استفاده از ظرفیت داخلی و تکیه بر مردم می‌توان مشکلات را حل کرد و در ۳ سال گذشته با همین رویکرد برای حل مسائل شهر تلاش شده است.

بازدید سرزده از تره‌بار توحید
اتصال بلوار دلاوران به بزرگراه امام علی(ع)، شهردخت، تجهیز مرکز نظارت تصویری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و خانه کشتی شهدای شمیران‌نو، مهم‌ترین پروژه‌هایی بودند که در برنامه بازدید شهردار تهران قرار داشتند. طبق برنامه بازدید از این طرح‌ها انجام و توضیحات هر یک از آنها توسط مدیران پروژه‌ها داده شد. اما حضور در بازار تره‌بار توحید مطابق برنامه نبود و علیرضا زاکانی سرزده به این بازار رفت و وضعیت کیفی و کمی کالاها را بررسی کرد و در جریان نحوه عرضه محصولات موردنیاز شهروندان در این بازار قرار گرفت.

نشست با نخبگان و دیدار با خانواده شهید
علاوه بر بازدید از پروژه‌های عمرانی، ورزشی، ترافیکی و فرهنگی منطقه ۴، دیدار با نخبگان و خانواده شهید هم در برنامه قرار خدمت شهردار تهران پیش‌بینی ‌شده بود. نشست علیرضا زاکانی با نخبگان و فرهیختگان منطقه در سالن کنفرانس شهرداری منطقه برگزار شد. درواقع این جلسه پرسش‌وپاسخ بود که نخبگان علمی، فرهیختگان هنری و ادبی، مدال‌آوران ورزشی، فعالان فرهنگی و اجتماعی، نمایندگان گروه‌های خیریه و سمن‌ها، نمایندگان مساجد و اعضای هیأت امنای محله‌ها، موضوعاتی را مطرح کردند و شهردار تهران به آنها پاسخ داد. همچنین شهردار تهران پیش از اذان مغرب به دیدار خانواده شهید فرح دل رفت و از آنها دلجویی کرد.

قرارخدمت شهردار با مردم شمال‌شرق تهران | ایجاد تحول در منطقه۴تا پایان سال



دیدار با مردم در مسجد معراج
حضور در مساجد و دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم یکی از برنامه‌های اصلی قرار خدمت است؛ چراکه از این طریق مطالبات و خواسته‌های شهروندان بهتر شنیده می‌شود. شهردار تهران در قرار خدمت بیست‌ویکم نیز با حضور در مسجد معراج، تأکید کرد: «فلسفه برگزاری این نشست‌ها ایجاد ارتباطی بی‌واسطه میان مردم و مدیران شهری است. پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردم وظیفه‌ای است که با تمام قدرت به این مهم می‌پردازیم. ما مشکلات شهروندان را می‌شنویم و موضوعات و دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کنیم.» در پایان، قرار شد موضوعات مطرح‌شده به‌صورت مکتوب جمع‌آوری شود و رسیدگی به آنها در دستور کار مدیران شهر قرار گیرد.

قرارخدمت شهردار با مردم شمال‌شرق تهران | ایجاد تحول در منطقه۴تا پایان سال

از چه پروژه‌هایی بازدید شد؟
قرارخدمت شهردار با مردم شمال‌شرق تهران | ایجاد تحول در منطقه۴تا پایان سالاتصال بلوار دلاوران ‌به بزرگراه امام علی(ع)
قرارخدمت شهردار با مردم شمال‌شرق تهران | ایجاد تحول در منطقه۴تا پایان سالخانه کشتی شهدای شمیران‌نو
قرارخدمت شهردار با مردم شمال‌شرق تهران | ایجاد تحول در منطقه۴تا پایان سالمرکز نظارت تصویری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک
قرارخدمت شهردار با مردم شمال‌شرق تهران | ایجاد تحول در منطقه۴تا پایان سالمجموعه شهردخت

*مدیران شهری کجا رفتند و چه گفتند؟
ساخت ۲ بازار جدید در منطقه
محل قرار: مسجد اباعبدالله‌الحسین(ع)
مدیر شهری: مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران
نقل‌قول مهم: شهرداری برنامه ساخت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار را در دستور کار دارد. سال گذشته حدود ۳۰ بازار و امسال هم تاکنون ۱۰بازار تره‌بار بهره‌برداری‌ شده‌اند. همچنین در بخش توسعه بازارهای میوه‌وتره‌بار منطقه ۴، ۲بازار در دست ‌ساخت داریم که تلاش می‌کنیم امسال به بهره‌برداری برسند.

بررسی چالش‌های حوزه فرهنگی
محل قرار: سالن شهرداری منطقه‌۴
مدیر شهری: محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران
نقل‌قول مهم: چالش‌ها و موضوعات مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بر کیفی‌سازی کارهای فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی تأکید شد.

ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک
محل قرار:
مسجد امام حسین(ع) محله مجیدیه شمالی
مدیر شهری: مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
نقل‌قول مهم: بسیاری از کتابخانه‌های شهر تهران صرفا به سالن مطالعه برای دانش‌آموزان کنکوری محدود شده و منابع کتابخانه‌ای بی‌استفاده مانده بود؛ به همین دلیل به سمت ایجاد کتابخانه‌های مادر و کودک رفتیم تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی می‌آیند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند.


خدمات و نگاه ویژه در حوزه نظافت
محل قرار:
سالن شهرداری منطقه‌۴
مدیر شهری: داود گودرزی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران
نقل‌قول مهم: این منطقه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و جمعیت متراکم، جزو مناطق مهم شهر تهران محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو نیازمند خدمات و نگاه ویژه‌ای در حوزه نظافت است.

افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا پایان سال
محل قرار:
مسجد آل‌محمد، خیابان فرجام شرقی
مدیر شهری: قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران
نقل قول مهم: حدود ۵۳۰۰نیروی آتش‌نشان به‌صورت ۲۴ساعته در ۱۳۸ایستگاه فعالیت می‌کنند و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا پایان سال به ۱۴۱ایستگاه می‌رسد.

کد خبر 889825
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha