دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس تهران در تعقیب دو کلاهبردار حرفه‌ای است که با چک‌های جعلی، وجوه حساب‌های بانکی افراد پولدار را به حسابی که از پیش با مدارک جعلی افتتاح ‌کرده بودند، واریز می‌کردند.

سرهنگ خوئینی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح نحوه فعالیت این دو کلاهبردار گفت: کلاهبرداران، ابتدا با مدارک جعلی در بانک‌های مختلف تهران افتتاح حساب کرده و سپس با شناسایی افراد پولدار و کشف شماره حساب بانکی آنها، با جعل چک به‌نام و امضای مردان ثروتمند، اقدام به ارایه آن به بانک کرده و وجوه درخواستی را به همان شماره حسابی که از پیش افتتاح کرده بودند، واریز می کردند. 

سرهنگ خوئینی افزود: با اعلام شکایت چند مالباخته و انجام تحقیقات پلیسی از بانک‌هایی که متهمان در آن افتتاح حساب کرده بودند، چهره متهمان شناسایی شد، اما هویتشان هنوز برای پلیس نامشخص است. 

سرهنگ خوئینی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تلاش پلیس برای دستگیری این دو کلاهبردار به نتیجه‌ای نرسیده است، بازپرس شعبه 9دادسرای ناحیه 2 تهران با دستور چاپ عکس کلاهبرداران از کلیه مردم خواست تا در صورت شناسایی افراد و یا مخفی‌گاه آنها موضوع را به پلیس 110 و یا شماره 55388013 اداره مبارزه با جرائم رایانه‌ای اطلاع دهند.

وی همچنین از اشخاصی که وجوه حساب بانکی‌شان بی‌دلیل کاهش یافته درخواست کرد تا جهت کمک به پلیس و پیگیری موضوع به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 8900

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز