وزیر امور خارجه با اشاره به ملاقات خود با ژوزف بورل و انریکه مورا در نیویورک، گفت: من به وضوح بر آنچه گفته‌ام تأکید می‌کنم؛ ما موشک‌های بالستیک به روسیه ارائه نداده‌ایم و اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.

عباس عراقچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در ملاقات با ژوزف بورل و انریکه مورا در نیویورک، مواردی را بیان کردم.

وی گفت: همکاری‌های نظامی ایران و روسیه جدید نیست و سابقه‌ای دارد که به قبل از بحران اوکراین برمی‌گردد. دوم اینکه، برخی اروپایی‌ها به رژیم اسرائیل انواع سلاح‌های پیشرفته را ارائه داده و مشتاقانه در عملیات نظامی علیه ایران شرکت کردند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: نکته دیگر اینکه، سیاست فشار حداکثری ایالات متحده همچنان برقرار است و بنگاه‌های اقتصادی در اروپا به طور کامل از دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا پیروی می‌کند.

عرقچی افزود: من به وضوح و دوباره بر آنچه گفته‌ام تأکید می‌کنم؛ ما موشک‌های بالستیک به روسیه ارائه نداده‌ایم. اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.

کد خبر 890167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
    3 0
    جناب عراقچی ،، هر وقت ،به آمریکا اعتماد کردیم ، ما را متهم و تهدید و تحریم کرد