مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران: فاز یک پروژه احیا و ساماندهی رود دره فرحزاد به مساحت ۵۴هکتار بزودی افتتاح و در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

جلسه

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه تسریع در روند پیشرفت پروژه رود دره فرحزاد با حضور داود گودرزی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، محمدعلی مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، ناصری سرای مدیرکل سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، پوریافر شهردار منطقه ۵، صالحی شهردار منطقه ۲، صفی خانی معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، عباس نژاد رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، پیمانکار اجرای این پروژه و مدیران و مشاوران این حوزه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

گودرزی در این جلسه ضمن استماع آخرین گزارشات در خصوص پروژه رود دره فرحزاد بر تسریع در روند پیشرفت پروژه رود دره فرحزاد تاکید کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه های کلان مدیریت شهری و مورد تاکید شهردار محترم تهران است که با پیگیری های مستمر و برگزاری جلسات بسیار این معاونت و کمک و همراهی معاونت مالی و اقتصاد شهری، سازمان املاک و مستغلات و شهرداری های مناطق ۲ و ۵ مشکل تملک معارضات ملکی و اشکالات قانونی در فرایند پرداخت و خرید معارضات ملکی آن پس از ۱۲سال حل شده است.

او در ادامه بر پرداخت و تملک معارضات ملکی باقیمانده این پروژه تاکید کرد و گفت: کل پروژه رود دره فرحزاد به مساحت ۱۵۷هکتار است که فاز اول این پروژه به مساحت ۵۴ هکتار بزودی افتتاح و در اختیارعموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران فعالیت‌های انجام شده جهت اجرای فاز یک پروژه احیا و ساماندهی رود دره فرحزاد را برشمرد و گفت: احیا و لایروبی قنات‌ها، احداث نهرها و شبکه‌های آبیاری، احداث مسیرهای پیاده‌روی، اجرای شیب بندی‌ها و تراس بندی ها، عملیات تخریب، آواربرداری و نخاله برداری، عملیات زباله برداری (پسماند)، فنس‌کشی، اجرای دیوارهای سنگی خشکه چین، اجرای عملیات پل سنگی آبشار (تراس‌بندی و شیب‌بندی‌ها)، احداث پله‌های سنگی، احداث پله‌های چوبی، اجرای گدارهای سنگی رودخانه، احداث باغ تحقیقاتی، اجرای عملیات محوطه پل‌های سنگی آبشار و خوش مرام، بازرویانی پوشش گیاهی، کاشت درختان و... از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه می‌باشد.

به گفته گودرزی فاز دوم پروژه احیا و ساماندهی رود دره فرحزاد نیز به مساحت ۱۰۳هکتار پس از اتمام فاز اول آغاز خواهد شد.

کد خبر 891020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha