صبح سه‌شنبه میدان امام‌حسین(ع) تهران مملو از جمعیتی بود که آمده بودند با برافراشتن پرچم بلند مقاومت، حماسه ماندگاری در وداع با سردار شهید جبهه مقاومت رقم بزنند، آیینی که به‌دلیل حضور سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه‌ پاسداران در کانون توجه رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز قرار گرفت.

قاانی

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان در حالی در آخرین ساعت‌های روز دوشنبه از بغداد وارد شد که مراسم تشییع پیکر این شهید راه قدس در کربلا و نجف برگزار شده بود، آیینی که با حضور پرشور و به‌یادماندنی مردم و علمای این ۲ شهر همراه بود و طی آن صحنه‌هایی ماندگار در قدردانی از رشادت‌های این سردار شهید جبهه مقاومت رقم خورد.

مراسم استقبال از پیکر شهید نیلفروشان در حالی شامگاه دوشنبه با حضور یاران و همرزمان آن شهید بزرگوار، ازجمله سردار قاآنی در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد که تهران مهیای برگزاری بدرقه‌ای باشکوه از این سردار رشید ایران و اسلام بود.

حضور پرشور مردم

از نخستین ساعت‌های صبح روز سه‌شنبه میدان آیینی امام حسین(ع) تهران مملو از جمعیتی بود که از قشرها، صنف‌ها و سنین مختلف آمده بودند تا رسم قدردانی به ‌جا آورند و در مراسم تشییع شهید نیلفروشان شرکت کنند. حضور خانوادگی مردم پایتخت از جلوه‌های به‌یادماندنی این مراسم بود. از سوی دیگر، حضور پررنگ جوانان و نوجوانان تهرانی در این مراسم حال و هوای ویژه‌ای به این مراسم بخشیده بود.

وداع با یار دیرین

حضور پررنگ مقام‌های لشکری و کشوری هم از دیگر نکات قابل توجه این مراسم بود. در شرایطی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس برای حضور در اجلاس بین‌المجالس جهانی در ژنو به‌ سر می‌برد، حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در آیین تشییع شهید نیلفروشان از نکات مهم این مراسم بود. از سوی دیگر، بسیاری از فرماندهان بلندپایه نیروهای مسلح نیز آمده بودند تا با یار دیرین خود وداع کنند.

اعلام حمایت از جبهه مقاومت

شور وصف‌ناشدنی حاکم بر تشییع‌کنندگان از مهم‌ترین جلوه‌های آیین بدرقه سردار شهید نیلفروشان بود. شرکت‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهای مختلف و در دست داشتن پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و غزه با پشتیبانی حامیان غربی‌اش، بر حمایت از جبهه مقاومت تا نابودی کامل رژیم جنایتکار صهیونیستی و آزادی قدس شریف تأکید کردند. سخنرانی عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و مدیحه‌سرایی حاج محمود کریمی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

برنامه تشییع در مشهد و اصفهان

مراسم وداع با شهید راه قدس در حالی با شکوه ویژه‌ای در تهران برگزار شد که براساس برنامه‌ریزی‌ها آیین‌های متعددی برای پاسداشت شهید نیلفروشان در شهرهای مختلف کشور تدارک دیده شده ‌است. براساس تازه‌ترین اطلاعیه منتشرشده از سوی روابط‌ عمومی سپاه‌ پاسداران، مراسم تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید نیلفروشان چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان بسیج، خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم رضوی برگزار می‌شود. پس از این مراسم، پیکر شهید به ‌منظور برگزاری مراسم وداع به اصفهان منتقل می‌شود و آیین ویژه‌ای شامگاه چهارشنبه از ساعت۱۹ در امامزاده شاه‌میر حمزه در خیابان سروش برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید نیلفروشان نیز پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود تا پیکر مطهر این شهید بزرگوار در کنار همرزم شهیدش، سردار شهید احمد کاظمی به خاک سپرده شود.

رسوایی بزرگ

حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم استقبال و تشییع شهید نیلفروشان در تهران آب ‌سردی بود بر پیکر دروغ‌پردازان و رسانه‌های معاند که طی روزهای اخیر با انواع خبرسازی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها می‌کوشیدند پازل جنگ روانی صهیونیست‌ها را علیه ایران تکمیل کنند.

این حضور که به حدود ۲ هفته فضاسازی رسانه‌های غربی و معاند پایان داد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و تحلیلگران آن را پیروزی تهران در جنگ روانی تل‌آویو قلمداد کردند. این در حالی ‌است که از نخستین لحظات انتشار خبر شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی، خبرسازی‌ها در این زمینه آغاز شد. این دست دروغ‌پردازی‌ها با وجود تکذیب مبادی‌ رسمی همچنان ادامه داشت تا اینکه در بامداد ۱۳ مهرماه و همزمان با حمله رژیم ‌صهیونیستی به نشست مقام‌های حزب‌الله لبنان در منطقه ضاحیه، دروغ‌پردازی‌ها وارد فاز تازه‌ای شد و رسانه‌های غربی و معاند ادعا کردند سردار قاآنی نیز در این نشست حضور داشته و به شهادت رسیده ‌است.

طی حدود ۲ هفته گذشته، رسانه‌های معاند با انواع روایت‌سازی‌ها تلاش کردند راهبردهای تل‌آویو در حوزه جنگ روانی علیه ایران را پیش ببرند. گاهی گفتند فرمانده سپاه قدس ایران ترور شده‌ و این کشور در حال پنهان‌کاری است. پس از آن ادعا کردند کسی از سرنوشت سردار قاآنی اطلاع ندارد. در ادامه کوشیدند این گزاره را تثبیت کنند که او به‌شدت مجروح شده ‌است. دروغ‌پردازی‌ها به اینجا ختم نشد و جنبه‌های مضحک‌تری هم به‌ خود گرفت، تا جایی که مدعی شدند سردار قاآنی به اتهام جاسوسی برای رژیم‌ صهیونیستی بازداشت شده و هم‌اکنون در بازجویی قرار دارد.

تلاش‌های رسانه‌های معاند برای دروغ‌سازی و منحرف کردن افکار عمومی از وضعیت جاری در غزه و لبنان اما در نهایت سودی نداشت و حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین تشییع شهید نیلفروشان رسوایی بزرگ دیگری برای رسانه‌ها ضدانقلاب به ‌حساب می‌آید.

نمونه رسوایی دروغ‌پردازان

خبرگزاری انگلیسی «میدل‌ایست آی» یکی از رسانه‌های غربی بود که طی هفته‌های اخیر با انتشار گزارش‌هایی که به آنها عنوان «اختصاصی» می‌داد و به نقل از منابع مجهول خود، ادعا می‌کرد سردار قاآنی به‌دلیل دخالت در ترور شهید سیدحسن نصرالله تحت بازجویی است.

این در حالی بود که گزارش روز سه‌شنبه این خبرگزاری از آیین تشییع شهید نیلفروشان در تهران دست این رسانه را در دروغ‌پردازی‌های هفته‌های اخیرش رو کرد. میدل‌ایست آی در گزارشی دراین باره نوشت: «اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پس از چند هفته برای نخستین‌بار در مراسم تشییع جنازه ژنرال حاضر شد».

این در حالی بود که خبرگزاری انگلیسی در گزارشی «اختصاصی» در روز ۱۹ مهرماه (۱۰ اکتبر ۲۰۲۴) ادعا کرده بود «اسماعیل قاآنی درباره ترور سیدحسن نصرالله تحت مراقبت و بازجویی است». میدل‌ایست آی در آن گزارش به نقل از منابع متعدد خود، که نامی از آنها نبرد، گمانه‌زنی‌ها درباره مجروح شدن سردار قاآنی در بمباران‌ ضاحیه بیروت را رد، اما در عین حال تاکید کرده بود که وی تحت بازداشت امنیتی به سر می‌برد.

در آن گزارش همچنین به نقل از ۱۰ منبع در تهران، بیروت و بغداد، ادعا شده بود که به‌دنبال ترور دبیرکل‌حزب‌الله لبنان، سپاه پاسداران تحقیقاتی را در مورد چگونگی نفوذ اسرائیل به عالی‌ترین سطح رهبری حزب آغاز کرده‌است؛ «شخصیت‌های ارشد شیعه و منابع نزدیک به حزب‌الله و سپاه پاسداران به میدل‌ایست آی گفتند که قاآنی، یکی از ژنرال‌های ارشد ایران و تیمش در قرنطینه هستند و تحت بازجویی ماموران هستند».

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه باز هم به نقل از منابع خود ادعا کرده بود که «قاآنی دو روز پس از ترور نصرالله به‌همراه چند فرمانده سپاه برای ارزیابی وضعیت میدانی، وارد لبنان شده و پس از حمله به صفی‌الدین به مدت دو روز تمام ارتباط ها با وی قطع بوده‌است».

کد خبر 891196
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    زنده باد
  • روزیه DE ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    خدایا نگهدار سرداران رشید اسلام باش ان شاالله آقای قاانی صدسال زنده باشن اینامایه افتخاروسربلندی کشور ما هستند ان شاالله اسرائیل برای همیشه از صفحه ی روزگارمحوشود آمین یا رب العالمین
  • مهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    تاتورانوح است کشتیبان زطوفان غم مخور
  • سجده بر وطن IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    2 0
    باسلام ودروود فراوان،،فارغ از هرگونه وابستگیه سیاسی وجناحی: باید به این غیرت و وطنپرستیه مردم ایران،علی الخصوص پایتخت نشینان عزیز،که هم در دوران دفاع مقدس،،هم در دفاع از حریم اهل بیت در شامات و هم دفاع از ولایت فقیه،،همیشه وهمه جانبه به هیچ وجه میدان را برای رجز خوانی و جولان دادن اجنبی و صهیونیست و ضد انقلاب خالی نکردند،،،هزار آفرین گفت وبر قدمگاهِ حضورشان سجدهء شکر بجای آورد.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    ما که اصلا قبول نمی کنیم از شبکهای معاند ولی ساده لوحان در ایران و مخالفان مثل آب خوردن قبول می کنند بعد که دروغ برملا می شود سکوت می کنند آخر چرا به این شبکه های معاند که خیر و صلاح مملکت تو را نمی خواهند خودت را مثل آب خوردن می فروشی
  • سعید IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    غربی ها و سپاه شیطان باز هم رسوا شدند و رسوایی بزرگ تر در آینده ای نزدیک براشون اتفاق خواهد افتاد