رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس رویکرد خانواده‌محوری در دوره ششم مدیریت شهری تهران، مراحل اجرایی و ساخت پردیس خانواده در منطقه ۲ در سال جاری انجام خواهد شد.

نرگس معدنی‌پور

به گزارش همشهری آنلاین، نرگس معدنی‌پور با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری، رویکرد خانواده‌محوری یکی از موضوعات مورد تأکید بود، اظهار کرد: در برنامه چهارم توسعه نیز یکی از احکام اصلی تأکید بر این رویکرد و تحقق آن در تمامی ابعاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اجرایی بوده است. بر این اساس تأکید شده که در همه ابعاد، رویکرد خانواده‌محور لحاظ شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، یکی از اقدامات مدنظر ما در حوزه زیرساختی، اجرای طرح‌های مکمل مانند شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمند و شهر دوستدار معلول است تا همه این‌ها در قالب شهر دوستدار خانواده تجمیع شوند. زیرا اگر شهر مناسب‌سازی شود، برای تمام اعضای خانواده یعنی معلولان، سالمندان، کودکان و مادران نیز مناسب خواهد بود و همه این افراد را در بر می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در راستای خانواده‌محوری، برنامه‌ریزی‌ها در قالب جشنواره‌ها، همایش‌ها و رویدادهای مختلف انجام شده است، اما در حوزه زیرساختی تأکید ویژه‌ای داشتیم که فضایی برای سپری کردن اوقات فراغت اعضای خانواده در کنار یکدیگر ایجاد شود و خانواده‌ها بتوانند با یکدیگر در تعامل باشند و رویدادهایی برای شرکت آن‌ها به وجود آید.

وی افزود: در این راستا، مجموعه فرهنگی، هنری و تفریحی در منطقه ۲ به صورت پایلوت با رویکرد خانواده‌محوری طراحی شده که تمامی اعضای خانواده امکان استفاده از آن را خواهند داشت. هدف این است که همه اعضای خانواده، از کودکان تا سالمندان، بتوانند اوقات فراغت خود را در این مکان‌ها سپری کنند.

معدنی‌پور گفت: این فضاها همچنین برای ترویج زندگی مشترک مفید خواهد بود و دختران و پسران جوان، که بخشی از اعضای خانواده هستند، می‌توانند در این محیط‌ها حضور داشته و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی و ساخت این طرح که تحت عنوان «پردیس خانواده» راه‌اندازی خواهد شد، تا پیش از پایان سال جاری آغاز می‌شود و طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 891359
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha