وزیر امور خارجه تصریح کرد:‌ دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است که به سر رسیده است.

سیدعباس عراقچی

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس عراقچی بامداد پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در شبکه ایکس نوشت: دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی اس ت که به سر رسیده است.

وی افزود: بخش ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس پیام‌های زیادی در خود دارد.

عراقچی ادامه داد: از نظر ما روشن است که مسیر همکاریِ با احترام که از سوی ما در ملاقات‌های مختلف از جمله در نیویورک به آنها پیشنهاد شد اکنون با تمایل اروپا برای «تقابل» پاسخ داده شده است از طریق تحریم پروازهای مسافری و ایراد اتهام عبث «اشغالگری» به ایران!

وزیر امور خارجه افزود: جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌اند و تا ابد نیز چنین خواهد بود.



کد خبر 891596
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ازساوجبلاغ IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 0
    آقای دکترعراقچی: مگر نه اینکه آزموده را آزمودن خطاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی اروپا اینچنین گستاخانه حقوق تاریخی ایران متمدن را زیرسوال برده،خصائص ذاتی خودشان را بما نسبت داده،درمقابل گرایش به غرب برخی وطن فروشان همیشگی وخناسان زالوصفت،اینگونه تقابل ناشی از سیاست چماق وهویج را درپیش گرفته است،چه اصراردی دردولتی که جنابعالی زمامدار دیپلماسی خارجی آن هستید بر ادامه پیگیری برقراری وتحکیم روابط با اروپا وجوددارد؟ آیا ادامه این روند تحقیر ملت ایران نیست؟