مجموع نظرات: ۱
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
۰ نفر

عصر جدید و هوش مصنوعی و روبات‌های ریز و درشت، همیشه هم جذاب نیستند و به مذاق همگان خوش نمی‌آیند. نمونه‌اش، آکواریومی در چین است که به تازگی و بعد از ۵سال وقفه، دوباره درهایش را به‌روی علاقه‌مندان به حیات‌وحش باز کرد و توانست در همان هفته اول، ۱۰۰هزار بازدیدکننده را به‌خود جذب کند.

کوسه

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اما موضوع، بحث بازگشایی این آکواریوم و موفقیت مالی یک هفته‌ای را تحت‌الشعاع داد. بازدیدکنندگان در عین ناباوری دیدند که در میان حیات وحش طبیعی آکواریوم، یک کوسه آهنی هم مشغول شناست؛ کوسه‌ای رباتیک که حدود ۵متر طول دارد و ۳۵۰گرم وزن و می‌تواند مثل یک کوسه طبیعی، شنا و دهانش را باز کند.

بیش‌تر بخوانید:

ماجرای شگفت انگیز حمله راکون ها به زن آمریکایی

کار به جایی رسید که در همان روزهای اول، بازدیدکنندگان از این پارک دریایی بزرگ با حدود ۶۰هزار مترمربع مساحت، شکایت کردند و خواستند تا مبلغ بلیت‌شان را باز گردانند. کار به‌جایی رسید که مدیران پارک دریایی، مجبور به عذرخواهی شدند و اعلام کردند تصمیم نداشته‌اند بازدیدکنندگان را فریب دهند. آنها اعلام کردند چون در چین، قانون منع خریدوفروش کوسه وجود دارد، امکان خرید یک کوسه واقعی را نداشتند و دلشان می‌خواسته با سرمایه‌گذاری میلیون‌ها یوان و سفارش این نهنگ مصنوعی، قدرت فناوری رباتیک این روزهای جهان را هم به رخ بازدیدکنندگانشان بکشند.

البته بعد از انتشار بیانیه و توضیح مدیران این آکواریوم، فشارها از طرف مردم کاهش یافت، اما باز هم گروهی اعلام کردند با وجود این شرایط، باز هم ترجیح می‌دهند هیچ کوسه‌ای در آکواریوم شهرشان شنا نکند تا اینکه یک کوسه فلزی بی‌احساس، جلو چشم‌شان غواصی کند و دمش را برای آنها تکان دهد.

کوسه مصنوعی چینی ها را غافلگیر کرد

کد خبر 891837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha