بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز یکشنبه (۲۹ مهر) افزایش ابر و رگبار پراکنده در مازندران، گیلان، شرق اردبیل و غرب گلستان و تا پایان هفته کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.  

باران - بارندگی - بارش - هوای بارانی - هواشناسی

به گزارش همشهری ‌آنلاین در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
گزارش سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد فعالیت سامانه‌های بارشی به شکل رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک، کاهش محسوس دما امروز یکشنبه (۲۹ مهر) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، نوار شرقی و شمال آذربایجان شرقی، غرب و شمال خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان سبب هشدار سطح زرد هواشناسی شده‌است.
در این شرایط لازم است شهروندان توصیه‌هایی از جمله عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.
دوشنبه (۳۰ مهر) بارش در سواحل دریای خزر و اردبیل تشدید می‌شود. علاوه بر این مناطق در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و خراسان شمالی نیز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد شدید مورد انتظار است.
سه شنبه (۱ آبان) نوار شمالی کشور بارانی است و بارش در غرب مازندران، گیلان، برخی مناطق اردبیل و آذربایجان شرقی شدت خواهد داشت. همچنین در غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور، وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
روز سه شنبه (۱ آبان) دریای خزر مواج و متلاطم است.
در استان تهران بارش پراکنده در تهران برای روز دوشنبه (۳۰ مهر) پیش‌بینی می‌شود و دما به 24 درجه سانتیگراد می رسد. در روزهای سه‌شنبه (۱ آبان) تا پنجشنبه (۳ آبان) کاهش محسوس دما در نواحی شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات استان تهران به طور میانگین تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در نیمه جنوبی و نواحی، مرکزی به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد رخ می‌دهد.

کد خبر 892162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 0
    کرج تهران خشک خشک. در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم