رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار عراقچی همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل‌کشی و جنایات اسرائیل را مهم خواند.

عراقچي-اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ و دیدار رسمی با مقامات عالیرتبه ترکیه در ادامه سفرش به منطقه به استانبول سفر کرده، روز جمعه ۲۷ مهرماه دیداری دوجانبه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه داشت و در خصوص روابط دوجانبه ایران و ترکیه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور به رئیس‌جمهور ترکیه، تقویت تعاملات منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه به ویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی، گردشگری و مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو همسایه بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزات و جنایات بی حد و مرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ افروزی و توقف نسل‌کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

دیدار عراقچی با اردوغان ؛ تأکید اردوغان بر همکاری ایران و ترکیه برای توقف جنایات اسرائیل + تصاویر


عراقچی همچنین هماهنگی بین کشورهای مؤثر منطقه به خصوص ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل را ضروری خواند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ متقابل سلام‌های خود به رئیس‌جمهور ایران، همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل را مهم خواند.

وی همچنین عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تأکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور و رفع برخی موانع موجود اعلام کرد.

کد خبر 892169
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha