عضو پیشین تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد که با وجود دوری حدود دو ساله از مسابقه،‌ قصد بازگشت به چرخه انتخابی تیم ملی را دارد.

محمدباقر یخکشی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر یخکشی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره دلیل دوری‌اش از کشتی به مدت نسبتا طولانی اظهار داشت:‌ بعد از لیگ باشگاه‎‌های جهانِ دو سال قبل، زانویم را جراحی کردم و بعد از آن هم به مچ پایم تزریق داشتم. در دو سال، هیچ تحرکی نداشتم و حتی تا مدتی نمی‌توانستم رانندگی کنم. ضمن اینکه در بهشهر هم مشغول به کار شده و هر روز سر کار می‌رفتم.

کشتی‌گیر ۲۸ ساله مازندرانی که سال ۲۰۱۸ عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست بود، ادامه داد: در این مدت که کشتی نگرفتم، توانستم کارت مربیگری‌ام را بگیرم و همراه با بهنام احسان‌پور در باشگاه خودمان کار کردیم.

وی با اشاره به اینکه قصد خداحافظی ندارد و همچنان می‌خواهد کشتی بگیرد،‌ عنوان کرد: می‌خواهم مدال‌هایی که تا الان نگرفته‌ام را بگیرم. همسرم در این مدت همیشه کنارم بود،‌ در همه روزهای بد و سختی‌ها، به او قول دادم که با مدال زحماتش را جبران کنم.

یخکشی درباره اینکه در چه وزنی قصد بازگشت به چرخه را دارد؟، گفت:‌ وزنم بالا رفته است. از اول تا آخرین روزی که در کشتی بودم، در ۶۱ کیلو کشتی گرفتم، فقط یک بار تیم ستارگان ساری را زمانی که سرباز بودم، در ۶۵ کیلو همراهی کردم. فکر می‌کنم حالا در ۶۵ کیلو کشتی بگیرم، همه تلاشم این است که با مسابقات قهرمان کشوری، وارد چرخه انتخابی تیم ملی شوم.

عضو پیشین تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی یادآور شد:‌ برای شرکت در مسابقات کارگران کشور زنگ زدند و حتی از یکی دو تیم لیگ برتری هم پیشنهاد داشتم، اما قبول نکردم کشتی بگیرم چون بدنم سرحال نیست. پول برای همه مهم است، ولی همه چیز واقعا پول نیست. می‌خواهم زمانی روی تشک بیایم که آمادگی خوبی داشته باشم.

نایب‌ قهرمان ارتش‌های جهان با اشاره به انگیزه بالایش برای بازگشت، گفت: قبلا اینقدر انگیزه نداشتم که این مدت دوری از مسابقه، به من برای بازگشت انگیزه داده است. قبلا با کشتی‌گیران ۶۱ و ۶۵ کیلو اختلاف زیادی نداشتیم،‌ پابه‌پا بودیم. دوست دارم برگردم و با همه کشتی بگیرم. خیلی‌ها می‌گویند کشتی‌ات تمام شده و رهایش کن، اما من به یک قدمی مدال رسیدم و نگرفتم. همین باعث می‌شود که دوباره بخواهم برگردم و به چیزی برسم که سال‌ها برایش تلاش کرده بودم.

کد خبر 892281
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha