تحقیقات در پرونده گروگان‌گیران افغان که با ربودن اتباع ثروتمند در ایران از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند اسرار هولناک آنها را فاش کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که متهمان، جنایتکاران فراری از زندان افغانستان هستند که پس از ورود به ایران دست به قتل و گروگان‌گیری می‌زدند.

متهم

همشهری آنلاین؛ ‌حوادث: چند روز قبل یک تاجر افغان در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت، ‌ توسط سرنشینان خودروی پژویی ربوده شد. آدم‌ربایان در تماس با خانواده این مرد برای آزادی او درخواست ۴ هزار دلار کردند که پلیس آگاهی تهران در جریان این آدم‌ربایی قرار گرفت و در جریان بررسی‌های تخصصی موفق شد یکی از اعضای باند به نام سجاد را بازداشت کند.

او در بازجویی‌ها اسرار باند مخوف آدم‌ربایی را فاش کرد و گفت: سردسته‌های باند دو افغان هستند که با شناسایی تاجران و ثروتمند افغان در ایران، از من و بقیه اعضای باند می‌خواستند آنها را گروگان بگیریم. به گفته این مرد، ‌اعضای این باند مخوف طعمه‌هایشان را به باغی در شهریار می بردند و آنها به صورت وحشیانه شکنجه می‌کردند. مثلا قسمتی از گوش و بینی یا انگشت آنها را بریده و فیلمش را برای خانواده‌هایشان می فرستادند تا مجبورشان کنند که برای آزادی گروگان، پول پرداخت کنند.

فرار قاتل سریالی از زندان

تحقیقات زیر نظر قاضی غلامحسین صادق زاده، بازپرس دادسرای جنایی ادامه داشت تا اینکه یکی از سرکرده‌های باند دستگیر شد. او مردی به نام بصیر است که طبق اطلاعات پلیس یک جنایتکار سریالی بود و در شهر هرات افغانستان، چندین نفر را به قتل رسانده بود. او در زندان به سر می‌برد تا اینکه با روی‌ کار آمدن طالبان موفق شد از زندان فرار کند. وی به همراه همدستانش به ایران فرار و باند آدم‌ربایی راه‌اندازی کرد و حالا پلیس به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد بصیر و همدستانش علاوه بر گروگانگیری ثروتمندان افغان در تهران، ۲ مرد ایرانی را هم به قتل رسانده‌اند.

قتل اول

نام باندی که بصیر و همدستانش، راه‌اندازی کرده بودند، ببرهای وحشی. آنها در اسفند سال گذشته مردی ۴۰ ساله که دلار فروش بود را با شلیک گلوله به قتل رساندند. عاملان جنایت به گفته شاهدان سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت بوده و صورتشان را با ماسک پوشانده بودند. آنها پس از قتل این مرد، کیف وی را که ۶۲ هزاردلار، ۱۴۰۰ یورو و ۱۰ میلیون تومان پول نقد داخل آن بود دزدیدند.

تصاویر دوربین های مداربسته نشان می داد که مشخصات عاملان جنایت با بصیر و همدستش مطابقت دارد.

قتل دوم

ردپای باند ببرهای وحشی در جنایتی دیگر نیز به دست آمده است. دومین قربانی راننده کامیونی بود که چند وقت قبل جسدش در بزرگراه آزادگان پیدا شد. این مرد ۶۰ ساله ساکن یکی از شهرهای غربی کشور بود که برای خرید قطعات خودرو راهی پایتخت شده بود. وی با ضربات چاقو به قتل رسیده و کامیون وی به سرقت رفته بود. به نظر می رسد باند ببرهای وحشی پس از سرقت کامیون، راننده را به قتل رسانده اند. احتمال می رود خودرو را به صورت اوراقی فروخته اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

سرقت مسلحانه

جنایت، قتل های سریالی و گروگانگیری تنها جرایم باند ببرهای وحشی نبود چرا که یافته های کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران نشان می‌دهد که مردان خشن دست به یک سرقت مسلحانه نیز زده اند. ماجرا از این قرار است که چند مرد افغانی برای انجام بازی و قمار دور هم جمع شده بودند که ببرهای وحشی درحالیکه صورتهایشان را با نقاب پوشانده بودند وارد دورهمی آنها شده و با تهدید اسلحه، ‌دست به سرقت ۵۰۰ میلیون تومان پولی که در دورهمی برای انجام بازی قمار بود را به سرقت بردند.

با توجه به گسترده بودن، فعالیت باند ببرهای وحشی در پایتخت، ‌افرادی که به دام این گروه خطرناک گرفتار شده اند می توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به اداره یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 892537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    1 0
    عجب اوضاعی شده. مرز ها بی در و پیکر و جنایتکاران راحت رفت و آمد می‌کنند.