همشهری آنلاین: در چهارمین هفته از مسابقات بوندس‌لیگا، بایرن مونیخ توانست به نخستین پیروزی خود در فصل تازه دست یابد. ارزش این موفقیت از این رو قابل توجه است که حریف مونیخ در این هفته تیم وولفسبورگ، مدافع عنوان قهرمانی بوده است.

روز شنبه (7 شهریور) شش دیدار از نه دیدار هفته چهارم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا برگزار شد. حساس‌ترین دیدار این هفته میان وولفسبورگ و بایرن مونیخ، قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته برگزار شد.

بایرن مونیخ که علیرغم تقویت کادر تیم و همچنین به خدمت گرفتن لوئیز فان گال، سرمربی پرتجربه هلندی، سه دیدار نخست خود را با یک شکست و دو تساوی به پایان رسانده بود، موفق شد بر مدافع عنوان قهرمانی پیروز شود و نه تنها سه امتیاز مهم کسب کند، بلکه فرم خود را برای حضوری موفق در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا که به زودی آغاز می‌شود، بهبود بخشد.

چهره برتر این دیدار، آرین روبن، ملی‌پوش هلندی بود که به تازگی از رئال مادرید به بایرن مونیخ پیوسته است. روبن که با آغاز نیمه دوم تعویض شده بود، با زدن دو گل در دقاییق ۶۸ و ۸۰ بازی سهم بزرگی در پیروزی تیمش داشت. درخور توجه آنکه سازنده‌ هر دوی این گل‌ها، فرانک ریبری، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ بود. نخستین گل بایرن در نیمه نخست در دقیقه ۲۷ توسط ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش این تیم به ثمر رسیده بود.

یکی از تیم‌های موفق هفته چهارم مسابقات بوندس‌لیگا، بایر لورکوزن بود که با پیروزی دو بر یک بر تیم مهمان، بوخوم سه امتیاز به امتیازات خود افزود. در این دیدار تیم بوخوم با گل کلیموویتز در دقیقه ۳۲ از میزبان خود یک بر صفر پیشی گرفت، اما در همان نیمه نخست (دقیقه ۴۱) گل تساوی را دریافت کرد. تیم نسبتا جوان بایر لورکوزن که با سرمربی کارکشته خود، یوپ هاینکس، فصل موفقی را آغاز کرده، در نیمه دوم توانست با گل کیسلینگ به پیروزی دست یابد.

یکی از بازندگان بزرگ هفته چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال آلمان، شالکه بود که در خانه خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب فرایبورگ شد. تک گل این دیدار را چا، بازیکن چینی فرایبورگ به ثمر رساند. تیم هوفن‌هایم که از تیم‌های غافلگیرکننده فصل قبل بود نیز توانست در زمین هانوفر به پیروزی یک بر صفر دست یابد و نخستین موفقیتش را جشن بگیرد.

به گزارش دویچه‌وله، در دیدارهای چهارمین هفته که روز شنبه برگزار شدند، دو بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. فرانکفورت در خانه خود در برابر بوروسیا دورتموند به تساوی یک بر یک بسنده کرد و اشتوتگارت، یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی نیز نتوانست در پیکار خود در برابر نورنبرگ پا از تساوی بدون گل فراتر گذارد.

روز یکشنبه نیز دو دیدار باقیمانده‌ هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا برگزار شد. در دیدار نخست، هامبورگ میزبان با نتیجه ۳ بر 1، اف.ث. کلن را شکست داد. در دیدار دوم نیز هرتا برلین در ورزشگاه المپیک پایتخت، دو بر سه مغلوب وردر برمن شد.

کد خبر 89258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز