آنطورکه آمارها نشان می‌دهد سکوهای تامین مالی جمعی بیشترین سود ثابت را به سرمایه‌گذاران می‌دهند و صندوق‌های با درآمد ثابت نیز محل مناسبی برای دریافت سودهای ثابت هستند.

بانک

به گزارش همشهری آنلاین، نوسان‌های اقتصادی به‌ویژه تورم عاملی در جهت کاهش ارزش پول ملی است به همین دلیل یکی از پرسش‌های اساسی که عموما بین مردم وجود دارد این است که پس اندازهایم را کجا سرمایه‌گذاری کنم تا ارزششان کاهش پیدا نکند؟ با توجه به اینکه بسیاری از مردم ریسک گریز هستند بسیاری ترجیح می‌دهند که دارایی‌هایشان را در مکان‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که به آنها سود ثابت می‌دهد.

در طول یک سال گذشته به‌ویژه از اواخر سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده ۳۰درصدی را صادر کرد و به‌طور عام نرخ بهره در ایران افزایش یافت و این موضوع بحث‌ها درباره اینکه کجا سود ثابتی بیشتری می‌دهد را بیشتر کرد.

کجا سود ثابت بیشتری بگیرم؟

آمارها نشان می‌دهد اگر بخواهید پس اندازتان را در بانک سرمایه‌گذاری کنید مهم‌ترین گزینه سپرده‌های بلندمدت است که حداقل ۲۲.۵درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می‌کند. البته اواخر سال گذشته بانک‌ها اقدام به صدور اوراق با سود ۳۰درصد کردند.

خرید اوراق بدهی و به‌طور خاص اسناد خزانه اسلامی نیز در بازار سرمایه می‌تواند حداقل ۳۰و حداکثر ۳۳درصد بازده سالانه برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.این یعنی اینکه خرید اوراق بدهی می‌تواند سود بیشتری نسبت به سپرده بانکی داشته باشد.

در این میان اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت شاید گزینه بهتری باشند.حداقل سودی که این صندوق‌ها می‌دهند ۲۲درصد و حداکثر ۳۳درصد است. اما نکته مهم این است که اگر شما صندوق مناسب را انتخاب کنید به راحتی می‌توانید سودی بیشتر از ۳۰درصد به‌صورت سالانه به دست بیاورید و آمارها نشان می‌دهد اغلب سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها را شناسایی کرده‌اند.

سکوی‌های تأمین مالی در صدر

اما رتبه نخست دریافت سود ثابت به سکوی‌های تامین مالی جمعی تعلق می‌گیرد. طبق اطلاعات موجود سکوهای تامین مالی جمعی در حال حاضر حداقل ۳۵و حداکثر ۴۵درصد سود به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنند. با این حال نگاهی به سکوهای تامین مالی جمعی که اصطلاحا به آنها کراد فاندینگ هم گفته می‌شود نشان می‌دهد اغلب آنها بیش از ۴۰درصد سود سالانه به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند و بسیاری از پروژه‌ها در حال پرداخت سودهای ۴۵درصدی هستند.

سکوی تأمین مالی جمعی چیست؟

تامین مالی جمعی روشی است که با مشارکت تعداد زیادی سرمایه‌گذار، تمام یا بخشی از سرمایه مورد نیاز یک طرح، پروژه یا یک فعالیت مشخص جمع‌آوری می‌شود. وجوه جمع‌آوری شده درنهایت در اختیار متقاضی تامین مالی قرار می‌گیرد تا صرف اجرای آن پروژه شود که آن پروژه از بازده بالایی برخودار است.

در دهه‌های اخیر، تامین مالی جمعی به‌عنوان یک روش مؤثر برای تامین منابع مالی برای کسب‌وکارها، پروژه‌ها، ایده‌های نوآورانه و فعالیت‌های اقتصادی، شناخته شده است.

به بیان بهتر همواره افرادی بوده‌اند که طرح‌هایی فوق‌العاده و با سودآوری بالا به همراه بازگشت سرمایه سریع‌تر از مورد انتظار را فراهم کرده و توانایی مدیریت طرح خود را داشته‌اند اما به‌دلیل محدودیت‌های مالی خود نتوانسته‌اند طرح خود را اجرایی کنند و این دلیل اصلی تشکیل سکوهای تامین مالی جمعی است.

بیشترین سود ثابت را از کجا بگیریم؟ | جداول مقایسه‌ ای سود ثابت در بازارها و صندوق های مختلف را ببینید

بیشترین سود ثابت را از کجا بگیریم؟ | جداول مقایسه‌ ای سود ثابت در بازارها و صندوق های مختلف را ببینید

کد خبر 892608
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha