شهید یحیی السنوار، از برجسته‌ترین رهبران جنبش حماس و فرماندهان نظامی این گروه در نوار غزه بود که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل تصاویری از آخرین نبرد رئیس شهید دفتر سیاسی حماس با نظامیان اسرائیلی در جنوب نوار غزه منتشر کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که این فیلم را شامگاه یکشنبه منتشر کرده، می‌گوید این تصاویر مربوط به دوربین روی کلاه‌خود یکی از نظامیان اسرائیلی بوده که در آخرین درگیری با «یحیی السنوار» رئیس شهید دفتر سیاسی حماس در منطقه «تل‌السلطان» حضور داشت.

کانال ۱۲ گزارش داد حدود ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته یک نظامی گردان ۴۵۰ ارتش رژیم صهیونیستی متوجه تحرکات مشکوک در محله تل‌السلطان در شرق شهر رفح (جنوب غزه) می‌شود و این گزارش را به فرمانده خود منتقل می‌کند.

طبق این گزارش، گروهی از نیروهای گردان ۴۵۰ بلافاصله به محل موردنظر اعزام می‌شوند و ۳ نفر را شناسایی می‌کنند که دو نفر از آن‌ها پارچه‌ای به‌شکل پتو به دور خود پیچیده بودند و نفر سوم نیز که پشت سر آن‌ها حرکت می‌کرد، چهره‌اش پوشیده شده بود، لباس رزم به تن داشت و یک کلت در دستان او بود.

کانال ۱۲ می‌گوید نظامیان اسرائیلی تصورش را هم نمی‌کردند که فرد نقابدار یحیی السنوار باشد.

بر اساس این گزارش، یکی از نیروهای رژیم صهیونیستی دست رئیس شهید حماس را هدف قرار می‌دهد و او را مجروح می‌کند و سپس نظامیان اعزام‌شده به دو گروه تقسیم می‌شوند و ۲ نفر وارد خانه مجاور می‌شوند و شهید السنوار نیز به خانه‌ای دیگر می‌رود.

تصاویر جدید از لحظه شلیک تانک به یحیی سنوار | ویدئویی که ارتش اسرائیل منتشر کرد

یکی از نظامیان در بی‌سیم اعلام می‌کند که نفر سوم را در ساختمانی دیده و در همین حین، شهید یحیی السنوار د به نظامیان اسرائیلی تیراندازی می‌کند و موفق می‌شود یکی از نیروهای اسرائیلی را به‌شدت مجروح کند.

کانال ۱۲ می‌گوید یحیی السنوار در حالی که قصد داشت به سمت نظامیان اسرائیلی نارنجک پرتاب کند، تانک‌های مستقر در محل ساختمان را نشانه می‌گیرند.

ارتش رژیم صهیونیستی ریزپرنده‌ای را به داخل ساختمان می‌فرستد تا از وضعیت فردی که با نظامیان اسرائیلی درگیر شده بود، باخبر شود.

بر اساس گزارش کانال ۱۲، همزمان با تیراندازی چندین نظامی اسرائیلی، تانک‌ها ساختمان را هدف قرار می‌دهند و یحیی السنوار را به شهادت می‌رسانند.

ساعات‌ها طول می‌کشد تا نظامیان اسرائیلی به خود جرأت ورود به خانه را بدهند و متوجه شوند فردی که با او می‌جنگیده‌اند، یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس بوده است.

کد خبر 892838
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha