معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از ابلاغ دستورالعمل تهیه و تدوین سناریوی برف روبی پس از بازطراحی و بازنگری نهایی خبر داد.

نیروی شهرداری و بارندگی

به گزارش همشهری آنلاین، داوود گودرزی بر تهیه آمار نهایی نیروها، ماشین آلات و تجهیزات تخصصی برف‌روبی تاکید کرد و گفت: فرماندهی مدیریت بارش برف در شهر تهران بر عهده سازمان مدیریت پسماند، ناظر عالیه به نمایندگی از معاونت خدمات شهری بر عهده اداره کل خدمات شهری و اجرای عملیات برف‌روبی بر عهده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است. در همین راستا در مواقع پربارش مناطق معین نیز باید از مناطق پربارش پشتیبانی کنند تا هیچ مشکلی در سطح شهر تهران نداشته باشیم.

وی که در اولین جلسه هماهنگی ستاد برف‌روبی شهرداری تهران با حضور دیگر مدیران شهری صحبت می‌کرد، افزود: دستورالعمل باران به تمامی مناطق ابلاغ شده است، لذا دستورالعمل برف نیز پس از احصای موارد و موضوعات مطرح در این جلسه در کمترین زمان ممکن به تمامی مناطق برای اجرا ابلاغ می‌شود.

گودرزی در ادامه با بیان این که سناریوی برف‌روبی نیاز به بازتعریف، طراحی جدیدی و برنامه‌ریزی جامعی دارد، اظهار کرد: در آستانه فصل بارش‌ها لایروبی‌های مستمری از مسیل‌ها، انهار و… به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در سطح شهر تهران انجام شود. مهم‌ترین مبحث در حوزه برف، تهیه و تدوین سناریوی برف‌روبی در هر منطقه به صورت جداگانه و با توجه به شرایط جغرافیایی آن منطقه است که باید به شکل دقیق، کارشناسی و اصولی انجام شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار کرد: جهت انجام هماهنگی‌های لازم و تصمیمات نهایی نشستی با پلیس راهور تهران بزرگ خواهیم داشت تا به جمع بندی کارشناسی و اصولی در مواقع بارش نزولات آسمانی برسیم.

وی بر نظارت و کنترل عملکرد پیمانکاران برف‌روبی در تمام مناطق بیست و دوگانه خصوصاً مناطق پربارش تاکید کرد و گفت: سناریوی برف‌روبی طبق زمان‌بندی تعیین شده نهایی شود و باید آمادگی صددرصدی در تمامی مناطق بیست و دوگانه خصوصاً مناطق پربارش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: شهروندان آبگرفتگی ها را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند

در جریان این جلسه گودرزی بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به شهروندان در خصوص بارش نزولات آسمانی و ترغیب شهروندان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی و عدم تردد خودروهای تک سرنشین برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی و مشارکت شهروندان جهت برف‌روبی در معابر فرعی، استفاده از توان و ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی جهت ارائه راه‌حلی جامع برای عدم استفاده از نمک برای برف‌روبی ها و… تاکید کرد.

در این جلسه معاونان خدمات شهری مناطق پربارش (۱-۲-۳-۴-۵ و ۲۲) به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها و درخواست‌های خود جهت خدمات رسانی مطلوب در هنگام بارش برف پرداختند و بر موضوعاتی چون اورهال ماشین آلات برف‌روبی، خرید بابکت در صورت نیاز، اعتبارات برف‌روبی، انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ، لزوم آموزش‌های شهروندی و استفاده از ظرفیت سرای محلات و سازمان زیباسازی جهت فرهنگ سازی در خصوص بارش نزولات آسمانی، افزایش تعداد مخازن دپوی شن و نمک در صورت نیاز و… تاکید شد.

کد خبر 892921
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha