سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: با استقرار دولت دهم آماده‌ایم با اقتدار، منطق و پشتوانه جمهوریتی قوی بسته پیشنهادی به روز شده خود را ارائه کنیم

به گزارش فارس به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای خود آماده همکاری برای رفع نگرانی‌های مشترک در عرصه بین‌المللی است.

وی تحقق عدالت، پیشرفت و صلح در عرصه بین‌المللی را هدف اصلی کشورمان در ارائه بسته پیشنهادی جدید خواند و یادآور شد: سال گذشته پس از ارائه نخستین بسته پیشنهادی گفتگوهای ژنو برگزار شد اما به دلیل مشکل طرف گفتگو دچار وقفه شد.

جلیلی با اشاره به برخی دلایل طرف مقابل برای توقف گفتگوها از جمله بحران گرجستان، بحران اقتصاد جهانی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزود: در ابتدای سال جاری پیشنهاد ادامه گفتگوها مطرح و با استقبال جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: با توجه به گذشت یک سال از ارائه نخستین بسته پیشنهادی و بروز تحولات جدید در عرصه جهانی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بسته خود را به روز خواهد کرد.

وی گفت: اینک با استقرار دولت دهم و پس از برگزاری با شکوه و با عظمت انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان آماده‌ایم با اقتدار، منطق و پشتوانه جمهوریتی قوی بسته پیشنهادی به روز شده خود را ارائه کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد با بسته ایجاد شده همکاری‌ها و گفتگوها برای تحقق عدالت، پیشرفت و تعالی صلح جهانی شکل گیرد.

کد خبر 89298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز