چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

به‌گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهردارتهران، درآمدهای پایدار دوره ششم مدیریت شهری رشد ۱۰۰درصدی داشته است

شهرداری

همشهری آنلاین، فرخنده رفائی: محقق نشدن بودجه از بزرگ‌ترین دغدغه‌های شهرداری‌هاست؛ مشکلی که در دوره‌های قبل گریبانگیر شهرداری تهران هم بوده. راه دور نرویم، همین ۴ سال پیش بود که مدیران وقت شهر می‌گفتند پولی برای طرح‌های عمرانی نیست و آنچه هست تنها به «نگهداشت شهر» می‌رسد. اما به فاصله ۴سال وضعیت به کلی تغییر کرده و امروز به‌گفته لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران، نیمی از بودجه این نهاد در۶ماه ابتدای سال تحقق یافته است.

تحقق ۱۰۰درصدی

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران موفقیت شهرداری در تحقق ۵۰درصد از بودجه ۱۴۰۳در نیمه اول سال را در تاریخ شهرداری بی‌سابقه می‌داند و می‌گوید: «درباره بودجه۱۴۰۳ از ۱۵۰ همت، ۷۵ همت محقق شده که این در تاریخ شهرداری بی‌نظیر بوده و هیچ وقت نیمه اول سال ۵۰ درصد محقق نشده بود.» فروزنده همچنین پیش‌بینی می‌کند که بقیه بودجه مصوب ۱۴۰۳نیز تا پایان سال به تحقق برسد. شهرداری تهران تا پایان تیرماه ۳۷همت از کل بودجه را محقق کرده بود که این رقم تا پایان مردادماه به ۴۷همت رسید.

رشد درآمدهای پایدار

موضوعی که تحقق بودجه این دوره را از دوره‌های قبل متمایز می‌کند، رشد چشمگیر درآمدهای پایدار شهرداری در دوره ششم است. به‌گفته عمادالدین سخایی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران، سهم درآمدهای پایدار از کل بودجه شهرداری در دوره ششم به ۴۰ درصد رسید درحالی‌که در دوره‌های قبل این سهم حدود ۲۰درصد بود. رشد ۱۰۰درصدی درآمدهای پایدار در حالی است که با وجود بزرگ شدن کیک بودجه، درآمدهای ناشی از شهرسازی کاهش نشان می‌دهد.

رکورد تحقق بودجه در۶ ماه شکست

رکورد تحقق بودجه در۶ ماه شکست

کد خبر 893332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha