رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر اجرای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها برای سهولت در انجام مسئولیت‌های اجتماعی موسسات و سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد.

شمساحسان

همشهری آنلاین - زهرا شمس احسان در نشست "چهارشنبه‌های کرامت" در حضور خیران و فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه ۸ در این باره گفت: یکی از مشوق های مدیریت شهری برای موسسات و سازمان‌هایی که در راستای مسئولیت اجتماعی فعالیت فرهنگی و اجتماعی می کنند، اجرای بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری هاست که شهرداری با مصوبه شورای شهر می تواند اراضی و ابنیه خود را با حفظ مالکیت به صورت رایگان و یا با شرایط معین در اختیار این موسسات قرار دهد.
وی افزود: علی رغم تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای این مصوبه از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون، هنوز این مهم محقق نشده است که لازم است این اقدام فورا انجام و دغدغه شورای شهر، شهروندان و کارآفرینان و موسسات مربوطه مرتفع شود.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: مراکز مهارت‌آموزی کوثر باید از نگاه تجاری خارج شوند و به رسالت قبل خود بازگردند.
وی افزود: بهره برداران این مراکز باید مسئولیت توانمندسازی، تصمیم سازی و تصمیم گیری جامعه هدف را مهمترین اولویت خود قرار دهند.
شمس احسان در پایان تاکید کرد: ضروری است مدیریت شهری با تنظیم لایحه ای در خصوص رایگان شدن مراکز بهره برداری کوثر با قید اشتغال جامعه هدف و توانمندسازی آن برای ورود این افراد به پروسه کار و اشتغال زمینه فعالیت آنان را سهل و آسان کند.
بر اساس این گزارش، در نشست چهارشنبه های کرامت منطقه ۸ که با حضور تنهایی شهردار این منطقه، محرابی معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی و مدیران شهری برگزار شد، خیرین و فعالان اجتماعی منطقه ۸ به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود پرداختند.

کد خبر 893690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha