به گزارش همشهری آنلاین، در یکی از جذاب ترین و پرچالش ترین لیگ های این رقابت ها، ۱۱ تیم متشکل از دانش آموزان، طراحی و ساخت روبات هایی با قابلیت شبیه سازی عملیات انبار در دنیای واقعی را برعهده داشتند که برترین گروه ها به سکوی تیم برتر راه یافتند.
نفراتی که طراحی این روبات ها را برعهده داشتند باید طوری روبات ها را برنامه نویسی می کردند که اشیاء را شناسایی کرده آنها را برداشته و به مکانهای تعیین شده منتقل کنند. تیم ها منتخب بر اساس توانایی روبات در انجام کارها قضاوت شدند. این مسابقه حل مساله، مهارتهای مهندسی عملی و کار تیمی را ترویج میکند.
در بخش دیگری از المپیک فناوری که به خودروهای خودران ارتباط داشت، رقابتها با ۸ تیم در بخش رقابتهای شهری و ۱۲ تیم در بخش رقابتهای مجازی (simulation) برگزار شد که از ۸ تیم در مرحله مقدماتی رقابت شهری، ۵ تیم به مرحله نهایی راه یافتند.
بیشتر بخوانید:
همچنین از ۱۲ تیم در مرحله مقدماتی رقابت مجازی ۶ تیم به مرحله نهایی راه یافتند. در بخش رقابتهای شهری، چالشهایی همچون توجه به علائم راهنماییورانندگی و عبور عابر پیاده تدارک دیده شده بود. همچنین در این بخش، موانعی در مسیر تعبیه شده که شرکتکنندگان باید از این موانع بهسلامت عبور کنند.
نظر شما