طی یک سال گذشته، صهیونیست‌ها در منطقه دست به تجاوزات مختلفی زده‌اند، اما به گفته خود صهیونیست‌ها اهداف این جنگ‌ها برای تل آویو برآورده نشده است.

اسرائیل

همشهری آنلاین: طی یک سال گذشته، صهیونیست‌ها در منطقه دست به تجاوزات مختلفی زده‌اند، اما به گفته خود صهیونیست‌ها اهداف این جنگ‌ها برای تل آویو برآورده نشده است:

ناکامی در اهداف جنگ غزه

در ابتدای جنگ علیه غزه، رژیم صهیونیستی برای خود مجموعه‌ای از اهداف را تعیین کرد که پس از یک سال هیچکدام برآورده نشده است:

ادامه حیات حماس

ادعای نتانیاهو یک ماه پس از آغاز جنگ غزه در دسامبر ۲۰۲۳: «حماس باقی نخواهد ماند، زیرا ما آن را نابود می‌کنیم، چون هدف ما از جنگ [علیه غزه] نابودی کامل حماس است»

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» چاپ تل آویو: «حماس ثابت کرد که یک ارتشِ پایان‌ناپذیر است؛ بنابراین سخن گفتن از نابودی آن چیزی جز یک توهم نیست.»

«آوراهام شاما»، استاد دانشگاه «نورث ویسترن» آمریکا: «فارغ از آنچه که هم‌اکنون در غزه می‌گذرد باید بگویم که حقیقتا اسرائیل شکست خورد و حماس پیروز شد.»

عدم آزادی اسرای صهیونیست

نتانیاهو در فروردین ۱۴۰۳: به رفح می‌رویم واسرا را آزاد می‌کنیم!

با وجود گذشت یک سال از جنگ غزه و بیش از ۸ ماه از ورود زمینی ارتش اسرائیل به رفح در جنوب غزه، هنوز هیچ اسیری آزاد نشده است.

«باردو»، رئیس اسبق موساد در گفتگو با کانال ۱۱ عبری: عدم بازگشت اسرا، شکست بزرگ اسرائیل در جنگ خواهد بود.

شکست کوچاندن اجباری اهالی غزه

بسیاری از مقامات کابینه نتانیاهو کوچاندن اهالی غزه به خارج را هدف خود از جنگ عنوان کرده بودند، اما مردم غزه با وجود جنگ در این باریکه ماندند:

«ایتمار بن‌ گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو: «مهاجرت مردم غزه به صحرای سینا اجازه شهرک‌سازی در این باریکه را به ما می‌دهد.»

«بتسالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی: «جنگ این اجازه را به ما می‌دهد که بر روی موضوع مهاجرت مردم غزه متمرکز شویم و بهترین راهکار انتقال مردم غزه به کشورهایی است که تمایل به پذیرش آنها دارند.»

عدم نابودی حزب الله در حمله به لبنان

مقامات صهیونیستی از ابتدا مهمترین اهداف بمباران لبنان را نابودی حزب الله اعلام کرده بودند، اما این هدف به وقوع نپیوست:

بنیامین نتانیاهو در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل: «سیاست اسرائیل روشن است. ما با تمام قدرت به حمله به حزب‌ الله با هدف از کار انداختن آن ادامه می‌دهیم.»

سرتیپ «زِویکا خَییموویچ»، ژنرال سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای با روزنامه «معاریو»: اگرچه عملیات‌های تاکتیکی اسرائیل در لبنان چشمگیر هستند، اما این اقدامات نمی تواند حزب‌الله را مجبور به توافق سازش کند.

یورونیوز: اگرچه حزب‌الله از آغاز حملات اسرائیل متحمل ضربات شدیدی شده، اما حملات خود را افزایش داده است و این نشان می‌دهد که این گروه توانایی تبدیل این درگیری طولانی را به جنگی فرسایشی برای اسرائیل دارد.

«آموس هارئل»، تحلیلگر امور نظامی روزنامه «هاآرتص»: حمله اخیر حزب‌الله به قیساریه(محل سکونت نتانیاهو) نشان دهنده توانایی این گروه برای جمع آوری داده‌های اطلاعاتی برنامه ریزی شده و دقیق است.

« إسحاق بریک»، ژنرال صهیونیست: به‌رغم موفقیت تاکتیکی و عملیاتی در انفجار انبارهای حزب‌الله و ترور رهبران ارشد آن، اما حملات موشکی این گروه همچنان بدون توقف ادامه دارد.

تهدیدات تو خالی در برابر ایران

پس از عملیات موشکی ایران با نام وعده صادق ۲ علیه صهیونیست‌ها، مقامات تل آویو ادعای پاسخ سنگین به ایران را مطرح کردند، اما این ادعاها در نهایت به برخی اقدامات تنش زا محدود شد و به نظر می‌رسید تل آویو از تهدیدات پیشین خود علیه ایران عقب نشینی کرده است:

تهدیدات پیش از حمله

اظهارات «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تدارک حمله به ایران: بعد از آنکه نیروهای ما به ایران حمله کنند، جهان خواهد فهمید که چه تدارکات بزرگ و مفصلی برای این حملات صورت گرفته است.

افشای اسناد در ارتباط با حمله احتمالی اسرائیل به ایران: این اسناد به توصیف آماده‌سازی‌هایی می‌پردازند که به نظر می‌رسید اسرائیل برای حمله به ایران شامل جابه‌جایی سنگین و گسترده مهمات در حال انجام بوده است.

هشدار نتانیاهو: ایران بهای بسیار سنگین و تاریخی را خواهد پرداخت.

حمله بی نتیجه

با این حال، اقدامات تنش زای اسرائیل علیه ایران حتی نتوانست افکار داخلی این رژیم را اقناع کند:

نتانیاهو یک خرگوش است/ «میری هالپر»، کاربر عبری زبان هم در واکنش به پرتابه‌های موشکی رژیم صهیونیستی نوشته است: نتانیاهو یک خرگوش (ترسو) است.

واکنش مفتضح بود/ «یووال ناکار»، کاربر عبری زبان هم نوشته است: این اشتباه بزرگ تصمیم‌گیرندگان سیاسی است، عدم واکنش بهتر از این واکنش مفتضح بود، وقتی تصویری نباشد، دشمن هم به خنده در می‌آید.

کیسه بوکس شده ایم/ «مایکل تد»، به عنوان یکی دیگر از کاربران صهیونیستی هم نوشت: ما کیسه بوکس منطقه شده‌ایم، ۲۰۰ موشک بالستیک به ما اصابت می‌کند و ما فقط صدای انفجار(!!) از خودمان در می‌آوریم.

اگر جای مقامات ایران بودم/ «روی کایس» تحلیل‌گر اسرائیلی هم در کامنتی نوشت: اگر من جزو مسئولین ایرانی بودم (به‌دلیل ضعف شدید تهاجم) به رختخواب می‌رفتم و صبح به این مسئله رسیدگی می‌کردم.

کد خبر 894845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha