دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

بین آمارهای جالبی که از بازی استقلال و خیبر استخراج شده، تعداد خطاهای آبی‌پوشان یک عدد شگفت‌انگیز و باورنکردنی است.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، استقلال در هفته نهم لیگ برتر مقابل خیبر هم شکست خورد تا سومین باخت متوالی این تیم در لیگ و آسیا به ثبت برسد. آبی ها تبدیل به یک تیم کاملا مریض شده‌اند و از خصلت‌های تیم مریض این است که بیشتر از استحقاقش گل می‌خورد و کمتر از استحقاقش گل می‌زند. شرایط روحی روانی حاکم‌شده بر اردوی آبی‌پوشان، اجازه نمی‌دهد این تیم حتی در حد همین کیفیت متوسطی که ارائه می‌دهد نتیجه بگیرد. به همین دلیل است که استقلال در حالی که یک نیمه مقابل السد خوب بازی می‌کند، ناگهان گل عجیبی بخورد و قافیه را ببازد، در حالی که برتر از ذوب‌آهن بازی می‌کند با ۳گل مغلوب این تیم شود و نهایتا در حالی که فاصله امید گلش با خیبر کمتر از یک گل بوده با فاصله ۲گل شکست بخورد.

استقلال با سرمربی جدیدش در خرم‌آباد به امید گل ۱.۲۵ رسید و فقط یک گل زد، در عوض امید گل ۱.۷۱ را به حریفش داد و ۳گل خورد. یعنی کیفیت موقعیت‌هایی که خیبر روی دروازه استقلال ایجاد کرد به اندازه زدن ۱.۷۱ گل بود اما تیم میزبان تقریبا دوبرابر این مقدار گل زد. ۹شوت داخل چارچوب برای خیبر و ۷شوت داخل چارچوب برای استقلال نشان می‌دهد آبی‌ها در این بخش هم خیلی از رقیب خودشان عقب نبوده‌اند. تیم مهمان در این مسابقه ۶۰ به ۴۰ صاحب توپ بوده و ۵۹۶پاس داده که از ۲۹۰پاس میزبانش حدود ۳۰۰پاس بیشتر است. دقت پاس‌ها هم ۷۹.۷ به ۶۵.۵ دقیق‌تر بودن استقلال را گواهی می‌دهد. جالب اینکه حتی در نبردهای تن‌به‌تن این مسابقه نیز آبی‌پوشان ۵۵ به ۴۵ از حریف خود برتر بوده‌اند. اما نتیجه این می‌شود که میزبان ۳گل می‌زند و مهمان فقط یک گل.

استقلال اما بین آمارهای ریز و درشت خودش، یک عدد در این بازی خلق کرده که خیلی به‌ندرت در فوتبال شاهد آن هستیم. سایت متریکا تعداد خطاها را در این مسابقه ۸خطا برای خیبر و فقط یک خطا برای استقلال ثبت کرده است؛ خطایی که در نیمه اول و توسط محمدحسین اسلامی انجام شده است. یعنی تیم استقلال نودوچند دقیقه در زمین خیبر بازی کرده، عقب افتاده، توپ از دست داده، اما فقط یک بار روی بازیکنان حریفش خطا کرده و تا این حد با حریف خودش مهربان بود است؛ اتفاقی که در بازی‌های فوتبال بسیار نادر است و نشان می‌دهد اعتراض سرمربی جدید آبی‌ها به نمایش بازیکنان چندان هم بی‌دلیل نیست. بازیکنان آبی‌پوش این روزها نه‌تنها در بازی محکم و موثر و باانگیزه نیستند، بلکه حتی حالش را ندارند اشتباهات خود را با خطا کردن روی بازیکن حریف جبران کنند و با این کار جلوی گلزنی رقبا را بگیرند!

کد خبر 894921
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha