جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق سابقه‌دار در جریان سرقت‌های سریالی در شرق تهران، سوار بر یک خودروی ون بیش از یک میلیارد تومان سرقت کردند

آنها با توقف این خودرو در مقابل خانه‌ طعمه‌های خود،  به راحتی اموال مسروقه را به داخل خودرو می‌بردند.

دهم خرداد ماه گذشته، ماموران کلانتری 132،  به مرد جوانی که در اطراف کلانتری پرسه می‌زد مشکوک شدند و خودروی او را بازرسی کردند، هنگامی که در بازرسی خودرو، مقداری طلا‌ و جواهرات بدون فاکتور کشف شد، ماموران به بازجویی از مرد جوان که مجید نام داشت، پرداختند. 

مجید در بازجویی‌های ابتدایی ادعا کرد طلاها را برای همسرش خریده ولی درحالی‌که به‌علت نیاز مالی قصد فروش آنها را داشته از سوی ماموران دستگیر شده است اما ضد‌و نقیض‌گویی‌های این مرد جوان باعث شد قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 14 تهران (شهید محلاتی) دستور بازرسی خانه مرد جوان را صادر کند.

هنگامی که ماموران در بازرسی خانه این جوان 23 ساله، مقدار زیادی اموال مسروقه کشف کردند مجید مجبور به اعتراف شد و علاوه بر اقرار به ارتکاب سرقت‌ها یکی از همدستان خود به نام محمد را نیز لو داد که او نیز چند روز بعد دستگیر شد.

با دستگیری 2 متهم پرونده با دستور بازپرس دادسرای شهید محلاتی،  تحقیقات از آنها در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ آغاز شد و در این بررسی‌ها بود که ماموران دریافتند مجید در سال‌های 86 و 87 نیز به اتهام سرقت از  منزل و لوازم داخل خودرو دستگیر شده است.

به این ترتیب کارآگاهان احتمال دادند سارقان باید طلاها و اموال مسروقه دیگر را نیز از سرقت‌  خانه‌ها و خودروها به دست آورده باشند.

راز خودروی ون در صحنه سرقت‌ها

درحالی‌که بررسی‌ها برای یافتن سرقت‌های متهمان ادامه داشت، کارآگاهان دریافتند که در تعداد زیادی از سرقت‌های منازل،  همسایه‌ها مشخصات فردی را که شباهت زیادی به مجید داشت به‌عنوان سارق اعلام کرده‌‌اند.

نکته مهم در سرقت‌ها این بود که به گفته شاهدان، در هنگام وقوع تمامی‌سرقت‌ها، یک خودروی ون در مقابل خانه طعمه‌ها‌ توقف می‌کرده و سارقان لوازم را به داخل آن انتقال می‌داده‌اند.

به این ترتیب احتمال اینکه در سرقت‌های صورت گرفته با خودروی ون،  مجید یکی از سارقان بوده، قوت گرفت و هنگامی که همسایه‌های چندین مالباخته وی را به‌عنوان سارق شناسایی کردند، راز سرقت‌های سریالی از خانه‌های شرق و جنوب شرق تهران گشوده شد.

مجید که دیگر راهی برای فرار از بازگویی حقیقت نداشت، لب به اعتراف گشود و گفت: به همراه همدستم با یک خودروی ون در مناطق شرق و جنوب شرق تهران به‌دنبال خانه‌هایی می‌گشتیم که احتمال می‌دادیم کسی در خانه نباشد.

بعد از پیدا کردن خانه‌ها زنگ خانه را می‌زدیم و هنگامی که از نبودن صاحبخانه مطمئن می‌شدیم، با بازکردن در مجتمع آپارتمانی به‌راحتی وارد خانه‌های طعمه‌هایمان می‌شدیم و دست به سرقت می‌زدیم.

در مواردی نیز که قفل در ورودی مجتمع قابل باز شدن نبود،  با زدن زنگ دیگر همسایه‌ها و گفتن اینکه همسایه طبقه بالا و یا پایین آنها هستیم و کلید در را جا گذاشته‌ایم و یا معرفی خود به‌عنوان مأمور آب،  برق و یا گاز از آنها می‌خواستیم در را باز کنند که بعد از ورود با شاه‌کلید یا  به‌وسیله شکستن قفل، در آپارتمان را باز می‌کردیم،  اما با وجود سر و صدای زیاد، همسایه‌ها هیچ حساسیتی نشان نمی‌دادند و ما به راحتی کارمان را انجام می‌دادیم.

با اعترافات متهمان که برای تامین هزینه اعتیاد به شیشه دست به سرقت می‌زدند 100 محل سرقت در تهران و شهرستان‌های شمالی کشور شناسایی شد و 6 مالخر که یکی از آنها یک طلافروش است شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان،  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ روز پنجشنبه با بیان اینکه این دوسارق بیش از یک میلیارد تومان سرقت کرده‌اند، گفت: متأسفانه بسیاری از شهروندان حساسیت لازم را درباره ورود افراد غریبه به مجتمع‌های مسکونی ندارند و خصوصا بعد از آنکه در را برای افرادی که خود را مامور آب، برق و... معرفی می‌کنند باز می‌کنند، ورود و خروج آنها را کنترل نمی‌کنند،

علاوه بر آن درمواردی هم که به افراد غریبه مشکوک می‌شوند، سارقان می‌توانند به راحتی آنها را قانع کنند، چنان‌که به گفته این دوسارق، همسایه‌ها در بسیاری از موارد شاهد انتقال اموال مسروقه از خانه‌ها  به داخل خودروی ون بوده‌اند اما یا حساسیتی نشان نداده‌اند و یا آنکه با پاسخ‌های ساده سارقان از کنار موضوع رد شده‌اند.

کد خبر 89499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز