اسرائیل با حمله ۵آبان‌ماه خود به ایران به‌دنبال هویت‌ساختن برای این رژیم غاصب بود.

حمیدرضا کاظمی

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: حمیدرضا کاظمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در یادداشتی برای همشهری نوشت:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی‌های اخیر خود تلاش دارد افکار عمومی در ایران را تحت‌تأثیر قرار دهد و بیش از یک‌سال کشتار این رژیم در سطح منطقه را به‌زعم خود مبارزه با ۷جبهه شرارت و در صدر آنها ایران جا بزند. او در اظهاراتش بدون درنظرگرفتن جمعیت ده‌هاهزاران نفری قربانیان از مردم غرب آسیا، سعی در ایجاد تفرقه میان مردم و حاکمیت ایران دارد تا اینگونه القا کند که حملاتش علیه ایران حاکمیت ایران را هدف گرفته است، نه مردم ایران را.

شهادت ۴نفر از نیروهای پدافند هوایی ارتش ایران در دفاع از میهن گواه روشنی بر رد این خط فکری نتانیاهو بود. او بعد از عملیات وعده صادق۲ ایران در دهم مهرماه و به‌دنبال آن حمله شنبه پنجم آبان‌ماه به خاک ایران، مدعی شد طرف مردم ایران ایستاده است و ایران را آزاد خواهد کرد. مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند به تمامیت ارضی خود احترام ویژه می‌گذارند و حاضرند از سرمایه‌ها و داشته‌های خود بگذرند تا از کشور و ساختار دفاع کنند.

احزاب و گروه‌های سیاسی و چهره‌های مشهور فرهنگی و هنری حملات اسرائیل علیه ایران را محکوم کردند و هیچ‌گونه همراهی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نداشتند. این بیانگر قوه تمییز مردم ایران و نخبگانش میان شعارهای فریبنده و واقعیت‌های کشتار این رژیم جنگ‌افروز در سطح منطقه است.

به‌عبارت دیگر، عملیات روانی سران رژیم صهیونیستی به‌دنبال جداکردن مردم از حاکمیت است. این توطئه‌ای که آنان اکنون بر آن تمرکز کرده‌اند، ۴۵سال است که نقش‌برآب شده است.

اسرائیل با حمله ۵آبان‌ماه خود به ایران به‌دنبال هویت‌ساختن برای این رژیم غاصب بود. این رژیم دولتی در یک محدوده جغرافیایی کوچک در منطقه تشکیل داده‌است و با حمله به ایران با جغرافیای بزرگ و تاریخ و تمدن‌دار، می‌خواهد برای خودش آبرو بخرد؛ این در حالی است که نتوانست کار آنچنانی پیش ببرد و برخلاف فضاسازی‌ها و رجزخوانی‌های قبل حمله، طبل توخالی از کار درآمد.

نتانیاهو در مخمصه جنگ غزه گیر کرده‌است؛ او حرکتی در تشدید تنش و آتش منطقه انجام داده‌است و تصور می‌کند ظرف چند هفته می‌تواند موضوع مقاومت غزه و لبنان را حل‌وفصل کند. در بیش از یک‌سال گذشته که از جبهه‌های مختلف مقاومت به آنان حمله می‌شود و گرفتار شده‌اند، به‌دنبال ایجاد تفرقه میان ملت هستند. مردم نتانیاهو را به‌درستی می‌شناسند و نخست‌وزیر اسرائیل نیز در قدوقواره‌ای نیست که برای مردم ایران تعیین تکلیف کند.

از طرفی، عملیات ارتش اسرائیل با آن امکاناتی که به کار برد و گزافه‌گویی‌هایی که در رجزخوانی‌ها می‌کرد، در افکار عمومی دنیا شکست‌خورده محسوب می‌شود.

دولت و ملت ایران یکی هستند. مردم این مسئله را به‌درستی می‌دانند؛ دنیا هم به این موضوع واقف است. استکبار می‌داند هروقت مشکلی در ایران به‌وجود آمده‌است، مردم تمام‌قد پشت میهن و ساختار ایستاده‌اند. تمامیت ارضی کشور ایران برای ملت ایران مهم است و هرکس به این تمامیت ارضی تعرض کند، مردم ایران یقینا او را دشمن ملت می‌داند.

و بالاخره اینکه احساس عمیق دلسوزی و وطن‌پرستی ایرانیان پس از شهادت پرسنل پدافند ارتش سند محکمی بر ابطال انشقاق میان مردم و حاکمیت است. اندیشه طرد میان حاکمیت و مردم جایی ندارد و سرمایه اجتماعی ایران در گذر این حوادث منسجم‌تر می‌شود.

کد خبر 895156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha