شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند ابلیس که در آخرین نقشه مجرمانه خود زن جوانی را در مقابل چشمان شوهرش ربوده و با انتقال به بیابان‌های کرج مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، در آستانه اعدام قرار گرفتند.

هم‌اکنون قضات دادگاه انقلاب کرج سرگرم بررسی درخواست محارب شناخته شدن این افراد از سوی بازپرس پرونده هستند و درصورت موافقت، کیفرخواست محارب برای متهمان صادر خواهد شد.

دستگیری اعضای این باند تبهکار زمانی در دستور کار پلیس جنایی کرج قرار گرفت که مرد جوانی با مراجعه به ماموران مدعی شد 3 سرنشین یک دستگاه خودروی پراید در یکی از محله‌های جنوبی کرج، راه او و همسرش را سد کرده و بعد از ربودن همسر وی فرار کرده‌اند.

بعد از اظهارات این مرد، بررسی‌های پلیسی درخصوص این پرونده آغاز شد و ماموران با در اختیار داشتن تصاویر چهره نگاری شده متهمان، جست‌وجو برای شناسایی آنها را آغاز کردند.

2 روز بعد از ناپدید شدن زن جوان، ماموران پلیس از طریق تماسی تلفنی در جریان انتقال یک زن جوان به یکی از بیمارستان‌های کرج قرار گرفتند. مسئولان بیمارستان مدعی بودند این زن به‌شدت شکنجه شده و از سوی افراد ناشناسی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. ماموران با حضور در بیمارستان متوجه شدند که این زن، همان کسی است که 2 روز قبل هنگام قدم زدن با همسرش توسط سرنشینان یک خودروی پراید ربوده شده بود.

با مشخص شدن این موضوع، پلیس که خود را در برابر یک باند مخوف می‌‌دید جست‌وجوی گسترده‌ برای شناسایی اعضای این باند را ادامه داد تا اینکه مدتی بعد، 3 نفر از متهمان شناسایی شدند. این 3 متهم به تازگی از زندان آزاد شده بودند و شرارت‌های زیادی در پرونده کیفری خود داشتند.

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی متهمان به‌صورت نامحسوس تحت مراقبت قرار گرفت تا اینکه بالاخره هر 3 متهم، 16 اردیبهشت امسال شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی کرج، آنها ابتدا منکر هر گونه اتهامی شدند اما وقتی زن جوان مقابل آنها قرار گرفت و گفت که این 3 مرد همان افرادی بودند که وی را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، پرده از راز جنایت تکان‌دهنده خود برداشتند.

سردسته باند معروف به ابلیس  در اظهاراتش گفت: چند بار به اتهام سرقت و شرارت دستگیر و زندانی شده‌ام. وی ادامه داد: چندی قبل بعد از آزادی از زندان با 2 دوستم که مثل خودم به مواد‌مخدر شیشه اعتیاد داشتند و از افراد سابقه‌دار بودند اقدام به تشکیل باند ابلیس کردیم و به فعالیت‌های تبهکارانه‌مان ادامه دادیم.

ابتدا در کوچه‌های خلوت پرسه می‌زدیم و خودروهای پرایدی را که در محله‌های خلوت یا مقابل بوستان‌ها، پارک شده بودند، سرقت می‌کردیم. سپس با تهیه مدارک جعلی، این خودروها را می‌فروختیم اما بعد از مدتی به سرقت موتورسیکلت روی آوردیم و بعد با خودروها و موتورسیکلت‌های مسروقه در مقابل مغازه‌های طلافروشی، مشاوران املاک، بانک‌ها، صرافی‌ها و فروشگاه‌ها پرسه می‌زدیم و پس از شناسایی افرادی که پول زیادی همراه خود داشتند، نقشه سرقت از آنها را عملی می‌کردیم.

ما بعد از اینکه از حدود 45 نفر با این شگرد سرقت کردیم مرحله‌ دیگری از نقشه‌های مجرمانه‌مان را عملی کردیم. وی در ادامه اظهاراتش افزود: من و همدستانم در محله‌های مختلف شهر کرج و به‌خصوص مقابل مدارس دخترانه پرسه می‌زدیم و با قمه و شمشیر زنان و دختران را می‌ترساندیم.

بعد به زورگیری از راننده‌ها روی آوردیم و 15 خودروی سواری را با زور و تهدید قمه و مجروح کردن برخی رانندگان، به سرقت بردیم. تا اینکه در آخرین مرحله، راه زوجی را در خیابان سد کرده و با ربودن زن جوان در مقابل چشمان شوهرش، او را به بیابان‌های اطراف کرج منتقل کرده مورد آزار و اذیت قرار دادیم.

به‌دنبال اظهارات تکان‌دهنده این متهم، 2 همدست او نیز به شرکت در این جرایم اعتراف کردند.متهمان بعد از این اعتراف، با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده بعد از تکمیل تحقیقات در اختیار بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی کرج قرار گرفت.

بازپرس شعبه6 بعد از مطالعه پرونده، این 3 مرد خطرناک را محارب شناخت و از دادگاه انقلاب برای آنها درخواست صدور حکم اعدام به‌عنوان محارب و مفسدفی‌الارض کرد. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به این درخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و درصورت موافقت دادگاه انقلاب با درخواست بازپرس پرونده، کیفرخواست متهمان باند ابلیس به اتهام افساد فی‌الارض صادر خواهد شد.

کد خبر 89636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز