در این ویدیو وضعیت یک هواپیمای ایرباس ۳۸۰ امارات که از اوکلند به دبی پرواز می کرد در چاله هوایی افتاد و شما میتوانید تاثیرات توربولانس در کابین را به خوبی ببینید.

هواپيمايي امارات

به گزارش همشهری آنلاین صفحات منتشر کننده این فیلم درباره وضعیت ایرباس۳۸۰ امارات بعد توربولانس نوشته‌اند: توجه کنید بزرگ یا کوچک بودن هواپیما تاثیری بر روی تکان های ایجاد شده توسط توربولانس یا چاله های هوایی را ندارد

توربولانس یا چاله هوایی، درواقع جریان‌های ناپایدار و نامنظم در هوای اطراف هواپیما است که منجر به تکان‌های غیرمنتظره و ناگهانی می‌شود. این جریان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مثل تغیرات ناگهانی در فشار، دما با سرعت باد در جو رخ دهند. اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، جو زمین از لایه‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. توربولانس زمانی رخ می‌دهد که این لایه‌ها دچار تلاطم شوند. تلاطم لایه‌ها ناشی از تغییراتی در جریان باد، گرمای هوا یا فشار به‌وجود می‌آید که درنهایت باغث تکان هواپیما می‌شود.

تکان‌های شدید هواپیما، به‌طور معمول به دلیل ورود هواپیما به مناطقی با جریان‌های هوایی ناپایدار رخ می‌دهد. این ناپایداری‌ها می‌تواند ناشی از تغییرات سرعت باد، شرایط جوی یا نزدیکی به پدیده‌هایی مانند طوفان‌ها باشد. یکی از دلایل اصلی توربولانس، جریان‌های جتی هستند؛ بادهایی بسیار قوی که در ارتفاعات بالا حرکت می‌کنند. وقتی هواپیما وارد این بادها می‌شود، تغییرات ناگهانی سرعت باد، تکان‌های شدید ایجاد می‌کند.

هنگام مواجهه با توربولانس، اولین و مهم‌ترین کار این است که آرامش خود را حفظ کنید. ترس و اضطراب می‌تواند شرایط را برای شما دشوارتر کند. در چنین شرایطی به این فکر کنید که توربولانس به‌ندرت می‌تواند خطرناک باشد. در زمان توربولانس تنها اقدامی که می‌توانید انجام دهید، بستن کمربند ایمنی و ثابت ماندن در جای خود است؛ ‌چراکه اغلب آسیب‌های ناشی از توربولانس زمانی رخ می‌دهند که مسافران در حال حرکت هستند یا کمربند ایمنی خود را نبسته‌اند. حتی اگر علامت بستن کمربند خاموش باشد، بهتر است در طول پرواز آن را بسته نگه دارید تا از هرگونه خطر احتمالی در امان باشید.

کد خبر 897838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۵
    2 1
    هوا پیما وقتی در هوا است یعنی در حالت بی وزنی قرار دارد و اگر در حالت بی وزنی نباشد یعنی سقوط. بنابراین در چنین حالتی بزرگ یا کوچک بودن هوا پیما مطرح نیست و جریان باد مختصری هم آنرا از مسیر منحرف می‌سازد و حرکات دم و بال ها توسط خلبان آنرا در مسیر نگاه می‌دارد.