مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: اصرار رئیس‌جمهوری در معرفی گزینه‌های زن برای تصدی وزارت آموزش و پرورش موجب تعجب برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس شده‌است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مخالفت با معرفی فاطمه آلیا برای وزارت آموزش و پرورش دولت دهم گفت: این اشتباه بزرگی است که همه ملاک‌ها و معیارها برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش نادیده گرفته شود و مهم‌ترین شاخص انتخاب وزیر آموزش و پرورش جنسیت باشد.

عضویت اشتباهی آلیا در کمیسیون امنیت

الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس نیز با تاکید بر اینکه اصرار به معرفی وزیر زن نباید جایگزین توجه به صلاحیت‌ها شود به مهر گفت: پیش از بررسی برنامه‌های آلیا برای وزارت آموزش و پرورش ابتدا باید روشن شود که چرا وی با این تخصص به جای عضویت در کمیسیون آموزش مجلس، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شده است.

فاطمه آلیا که هم‌اکنون نماینده مردم تهران در مجلس است، آخرین سمتش در آموزش و پرورش، کارشناس دفتر رسیدگی به شکایات مردمی بوده‌است.

آلیا و سابقه 20 ساله در آموزش و پرورش

فاطمه آلیا پیش از این در معرفی خود به مهر گفته بود: با توجه به سابقه 20 ساله‌ای که در آموزش و پرورش داشته‌ام و گذراندن مسئولیت‌ها از پایین‌ترین رده‌ها، پیشینه کاری و تجربه شرایط مختلف، به‌عنوان گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌ام.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به این اظهارات آلیا اعلام کرد: خانم آلیا هیچ سابقه مدیریتی در وزارتخانه آموزش و پرورش نداشته و 10‌سال پیش از آموزش و پرورش به صدا و سیما منتقل شده و بعد از آن نیز به‌عنوان نماینده مجلس فعالیت داشته است.

به گفته علی عباسپور تهرانی‌فرد، خانم آلیا در مجلس نیز 2دوره عضو کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی و سیاست خارجی بوده و طبق اطلاعات مقدماتی ما تا‌کنون سابقه اجرایی مدیریتی خاصی را که قابلیت تطبیق با وزارت در آموزش و پرورش باشد نداشته است.

نظر کمیسیون آموزش مثبت نیست

خبرگزاری فارس نیز به نقل از یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ اعلام کرد: اکثریت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظر مثبتی نسبت به فاطمه آلیا ندارند، چون وی تجربه و رابطه کاری با آموزش و پرورش ندارد، جامعه فرهنگی پذیرای وزیری خارج از خانواده خود نیست.

به گفته امیر طاهر‌خانی، گزینه معرفی شده توان اداره وزارت آموزش و پرورش را ندارد و مجلس به وی رای نخواهد داد زیرا نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرا‌ به توانمندی، تجربه و تخصص وزیر پیشنهادی توجه می‌کنند و آموزش و پرورش نیاز به وزیری در حد توانمندی رئیس‌جمهوری دارد.

وی معتقد است: در بررسی صلاحیت وزیر آموزش و پرورش جنسیت، امتیاز منفی به شمار نمی‌رود. از طرفی چون زنان در سطح کلان، وزارت آموزش و پرورش را مدیریت نکرده‌ و تجربه کافی ندارند، نمی‌توان با سپردن وزارتخانه‌ای مثل آموزش و پرورش به وزیر زن دست به آزمایش و خطا زد.

اراده رئیس‌جمهوری بر انتخاب وزیر زن

معاون سابق وزیر آموزش‌و‌پرورش نیز در این باره به فارس گفت: اراده رئیس‌جمهوری بر انتخاب وزیر زن برای آموزش‌و‌پرورش است به همین دلیل به تجربه وزیران پیشنهادی توجهی نمی‌کند.

حسین احمدی معتقد است که وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش، تجربه مدیریتی کلان در آموزش و پرورش ندارد و فرد مناسبی برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش نیست.

وی تاکید کرد: فاطمه آلیا در کدام سطح مدیریتی آموزش و پرورش حضور داشته است؟ صرف اینکه کسی در مدرسه کار کرده نمی‌تواند عهده‌دار وزارت آموزش و پرورش شود.

کد خبر 89834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز