گروه اجتماعی: دبیر‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در واکنش به‌فروش نوشت‌افزار با تصاویر شخصیت‌های افسانه‌ای یک سریال کره‌ای گفت:

نبود مدیریت صحیح در تولید نوشت‌افزار موجب شده تا پای قهرمانان «افسانه جومونگ» به ویترین مغازه‌های نوشت‌افزار باز شود.

محمدتقی فخریان افزود: وقتی اساطیر و قهرمانان افسانه‌ای ایران زمین اینگونه مظلوم واقع می‌شوند به ناگزیر شخصیت‌های مبهم، دسته دوم و مبتدی بیگانگان برای دانش‌آموزان تبدیل به اسطوره می‌شوند.

وی نداشتن مدیریت صحیح در تولید نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان را  ضعف مدیران فرهنگی کشور دانست و بیان کرد: در روزگاری که مداد پاک‌‌کن سوسانو و دفتر خاطرات جومونگ تأثیر بیشتری در ذهن دانش‌آموزان دارد، انگار مسئولان در خواب هستند.

به گفته فخریان، تا زمانی که جومونگ و سوسانو الگوی دانش‌آموزان ایرانی باشند و روی کیف، دفتر و... تصاویر این هنرپیشگان حک شود، جایی برای جانفشانی سردار جنگل و بزرگی رئیس علی دلواری در ذهن فرزندان‌مان نمی‌ماند.

وی افزود: وقتی کتاب‌های درسی، منطبق با علایق و نیازهای فرزندان‌مان نیست آنها با استفاده از حس کنجکاوی خود قهرمانان اساطیری بیگانه را الگو قرار می‌دهند.

دبیر‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: با دست و دل بازی مسئولان صدا و سیما و با انگیزه سهل‌انگاشتن واقعیت‌ها و ساده فهمیدن مخاطب پخش کارتون‌ها و سریال‌های خارجی و بازی‌های رایانه‌ای غربی و آسیای جنوب شرقی به‌شدت افزایش یافته است و این یعنی خطر راضی شدن به وضع موجود.

وی با اشاره به تأثیر پخش چنین سریال‌هایی در تغییر ذائقه فرهنگی و ارزشی کودکان و نوجوانان ایرانی و به‌تبع آن حضور شخصیت‌های این افسانه‌ها در نوشت‌افزارها تصریح کرد: در درازمدت شاهد ارائه الگوی زندگی توسط این فرهنگ خواهیم بود.

کد خبر 89959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز