جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه تهیه و تدوین نقشه‌های تراز صوتی 8 منطقه تهران در دست اجراست،گفت:

با بررسی نقشه‌های صوتی حاصل از نرم‌افزار مدل ساز می‌توان با ارزیابی وضعیت آلودگی صوتی هر منطقه، نقاط بحرانی را تعیین کرد.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب گفت: تا‌کنون نقشه تراز صوتی 12 منطقه تهران تهیه و تدوین شده است و تا پایان سال نیز تلاش می‌کنیم نقشه تراز صوتی 10 منطقه دیگر شهر تهران را تهیه و تدوین کنیم اما در مناطق 21 و 22 به‌دلیل کامل نبودن نقشه‌های GIS با مشکلاتی مواجهیم که درصورت تکمیل نشدن نقشه‌های GIS نمی‌توان نقشه تراز صوتی این دو منطقه را تا پایان سال تهیه و تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: مناطق 1، 2، 3، 4، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12 و 13 مناطقی هستند که در سال‌های گذشته نقشه تراز صوتی آنها تهیه و تدوین شده است.

رشیدی گفت: کاهش آلودگی صوتی به‌منظور بالا بردن سطح کیفی زندگی و کم کردن اثرات این آلودگی بر سلامت شهروندان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و بر این اساس، شرکت کنترل کیفیت هوا پروژه‌های تهیه و تدوین ترازهای آلودگی صوتی شهر تهران را به تفکیک مناطق به‌زودی تکمیل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران همچنین گفت: متأسفانه عواملی چون نزدیکی مناطق مسکونی به معابر پر رفت‌وآمد، وجود خودروهای فرسوده در سطح شهر، وجود کارگاه‌ها و ساخت و سازها، عبور خطوط پروازی از بالای سطح شهر، عبور خطوط ریلی از بعضی مناطق و بسیاری عوامل دیگر سبب شده که آلودگی صوتی به یکی از جدی‌ترین معضلات شهر تهران تبدیل شود.

کد خبر 90193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز