یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: عملکرد درخشان لیورپول در فصل گذشته لیگ برتر، انتظارات را از این تیم بالا برده.

تیمی که بخش زیادی از فصل قبل را صدرنشین بود و سرانجام با تنها 2 شکست و 4 امتیاز اختلاف نسبت به منچستریونایتد به نایب‌قهرمانی رسید، هوادارانش را امیدوار کرد که در فصل جاری به انتظار 19 ساله آنها برای قهرمانی انگلیس پایان می‌دهد ولی دو شکست در 4 بازی نخست حقیقت متفاوتی را برای آنها آشکار کرد؛ لیورپول توان مبارزه با سایر مدعیان قهرمانی را ندارد.گلایه‌های په‌په رینا هم تایید دیگری بر این نظریه است.

دروازه‌بان لیورپول پیش از بازی دیروز مقابل برنلی تازه‌وارد در گفت‌وگو با روزنامه گاردین اعتراف می‌کند که قهرمانی لیگ برتر «هدفی واقع‌بینانه» برای آنها نیست و در این تیم بازیکنان زیادی که بتوانند سرنوشت بازی را تغییر دهند، وجود ندارد. منتقدان از غیبت ژابی آلونسو، هافبک کلیدی فصل قبل به عنوان دلیل شروع ضعیف لیورپول اشاره می‌کنند در حالی که جانشین‌اش، آلبرتو آکوئیلانی هم فعلا قادر به بازی نیست.

تفاوت قیمت فروش آلونسو و خرید آکوئیلانی 10 میلیون پوند بود ولی بنیتس تنها اجازه دارد 5/1 میلیون پوند آن را خرج کند و این دلیلی است تا روابط سرمربی و مالکان آمریکایی باشگاه هیکس و جیلت یک بار دیگر متشنج شود.رینا می‌گوید: «تیم‌هایی مثل منچستریونایتد بازیکنان زیادی دارند که می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند، در حالی که ما چنین بازیکنانی نداریم. بعضی بازی‌ها گره می‌خورد و ما مثل سایر تیم‌ها ابزار خروج از این وضعیت را نداریم. چلسی، دیدیه دروگبا را دارد که می‌تواند هر توپ بلندی را استپ و از آن استفاده کند. ما چنین گزینه موثری نداریم.»رینا، وابستگی بیش از اندازه لیورپول به تورس و جرارد، دیگر نقطه‌ضعف لیورپول را هم تایید می‌کند: «این یک مشکل است.

باید امیدوار باشیم که آنها مصدوم نشوند چراکه بازیکنانی حیاتی هستند.» هرچند بنیتس در پایان فصل گذشته تاکید می‌کرد که تیمش با وجود نایب‌قهرمانی بهترین تیم لیگ برتر بوده، رینا بر این باور است که کمبود قدرت خرید باشگاه در بازیکنان نوعی خود کم‌بینی به وجود آورده و از مالکان باشگاه می‌خواهد بودجه بیشتری در نظر بگیرند: «قدرت خرید باشگاه‌ها تفاوت زیادی دارد. اگر پول نداشته باشید، نمی‌توانید هیچ بازیکنی بخرید و اگر پول نباشد، راه دیگری وجود ندارد. شما به عنوان یک بازیکن نمی‌توانید کاری انجام بدهید. ما می‌دانیم که تیم چه قدرتی دارد و درباره آن نمی‌توانیم کاری بکنیم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم تمرین سخت و تلاش برای بردن بازی‌هاست.»

رینا اضافه می‌کند: «خیلی خوب می‌شد اگر مالکان باشگاه از نظر اقتصادی همت می‌کردند. خیلی جالب می‌شد اگر در موقعیت اقتصادی بودیم که می‌توانستیم بازیکنان جدیدی بخریم و تیمی بسازیم که بتواند با سایر تیم‌ها رقابت کند ولی این بستگی به تصمیم مالکان دارد که بازیکن جدیدی بخرند، نه ما.»

رینا می‌گوید شانس قهرمانی لیورپول کاملا از بین نرفته ولی آنها چالش بزرگی در پیش دارند: «آیا می‌توانیم لیگ را ببریم؟ فکر می‌کنم بتوانیم ولی تیم‌های دیگری هم وجود دارند که توان زیادی برای قهرمانی دارند؛ چلسی، یونایتد، آرسنال و منچسترسیتی. ما نمی‌توانیم برای خودمان اهدافی تعیین کنیم. همه ما می‌خواهیم لیگ را ببریم ولی در حال حاضر این هدفی واقع‌بینانه نیست.»

انتظار برای بهبودی آکوئیلانی

بنیتس که تیمش چهارشنبه‌شب در اولین بازی لیگ قهرمانان، میزبان دبرسن، قهرمان مجارستان است،  امیدوار است برخی بازیکنان ملی‌پوش تیمش پس از صعود به جام جهانی با آرامش بیشتری بازی کنند. رینا، جرارد، گلن جانسون، تورس، آلبرت‌ری‌یرا، لوکاس و درک کویت از حالا می‌دانند که در آفریقای جنوبی حاضر خواهند بود.

بنیتس گفت: «حالا که انگلیس و اسپانیا هم صعود کرده‌اند، کار ما آسان‌تر می‌شود. حداقل آنها از نظر روحی دیگر نگران صعود نیستند. آنها حالا می‌توانند در بازگشت به تیم ملی از این وضعیت لذت ببرند و این نکته مثبت دیگری برای ماست که دغدغه صعود، ذهن بازیکنان را درگیر نمی‌کند.» بنیتس می‌تواند روی بازگشت فابیو اورلیو، مدافع چپ برزیلی‌اش پس از جراحی زانو حساب کند و خبر می‌دهد که آکوئیلانی هم پیشرفت خوبی داشته: «پیشرفت آکوئیلانی همان‌طور بود که انتظارش را داشتیم و شاید او بتواند تا 2 یا 3 هفته به تمرینات بازگردد. آخرین اسکن او بسیار خوب بوده.»

کد خبر 90327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز