دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن با شکوه تر از سالیان پیش و با شرکت تعداد بیشتری از هواداران فلسطین، برگزار شد.

  به گزارش واحدمرکزی خبر از لندن؛ در راهپیمایی که مطابق معمول همه ساله از منطقه ماربل آرچ در مرکز لندن آغاز شد، علاوه بر مسلمانان، یهودیان و مسیحیان هوادار فلسطینیان، شمار فراوانی از هواداران صلح و مخالفان صهیونیسم شرکت داشتند.

تظاهر کنندگان با به صدا در آوردن طبل و سر دادن شعارهایی، نابودی متجاوزان را در سرزمین های اشغالی فلسطین، خواستار شدند.

راهپیمایان شعار می‌دادند اسرائیل تروریست است، ما همه حزب الله ایم و فلسطین باید آزاد شود.

جمعیت تظاهر کننده که در بین آنان شماری از ایرانیان دیگر شهرهای انگلیس از قبیل بیرمنگهام، لوتون، برایتون و منچستر نیز دیده می شدند، آزادی قدس و سرزمین اشغالی فلسطین را خواستار شدند و با پخش اعلامیه هایی در بین مردم، هدف از راهپیمایی و اهمیت روز جهانی قدس را تشریح کردند.

درپی انتشار شایعاتی درباره احتمال اخلال طرفداران رژیم صهیونیستی در مراسم امسال روز جهانی قدس در لندن، شمار راهپیمایان روز جهانی قدس در لندن به صورت چشمگیری افزایش یافت.

راهپیمایان تصاویری از قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را در دست داشتند و پرچم فلسطین، در دست اکثر تظاهر کنندگان، مشاهده می‌شد.

راهپیمایی امروز از منطقه ماربل آرچ آغاز و تا قلب سیاسی انگلیس، مشهور به پال مال، ادامه یافت در حالی که در سال های پیش، معمولا راهپیمایی در برابر سفارت آمریکا در لندن یا در میدان ترافالگار پایان می یافت.

پلیس انگلیس، تدابیر امنیتی شدیدی را در طول راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن تدارک دیده بود.

از آنجایی که جمعه این هفته، روز کاری در انگلیس است و احتمال می رود روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده که تعطیل است، روز عید فطر باشد، دوستداران قدس و فلسطین در این کشور، همچون اغلب کشورهای اروپایی ، امروز یکشنبه، مراسم روز جهانی قدس را برگزار کردند.

کد خبر 90396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز