گروه شهری: مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدیران مدارس حق عقد قرارداد با سرویس‌های بدون معاینه فنی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان را ندارند.

قربانعلی منافی با اعلام این خبر افزود: بارها از سوی رسانه‌ها عنوان شده که سرویس‌های مدارس به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و اگر تاکنون این اقدام صورت نگرفته است نشان از کوتاهی رانندگان این خودروها دارد.

پیش از این سازمان تاکسیرانی اعلام کرده بود که به‌خودروهای فاقد برچسب معاینه فنی، مجوز فعالیت به‌عنوان سرویس مدارس داده نمی‌شود.مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای به مدارس شهر تهران عنوان کرده که رانندگان سرویس‌های مدارس در هنگام عقد قرارداد باید برگه معاینه فنی خودرو، بیمه نامه‌، گواهی صلاحیت اخلاقی و گواهی عدم‌اعتیاد داشته باشند در غیر این صورت مدیران حق عقد قرارداد را با آنها ندارند.

منافی گفت: اگر در طول سال تحصیلی حادثه‌ای ناشی از کوتاهی در موارد ذکرشده مشاهده کنیم مدیر مدرسه مقصر شناخته می‌شود و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

در سال تحصیلی گذشته حوادث متعددی برای سرویس مدارس اتفاق افتاد که بخشی از آن مربوط به نداشتن معاینه فنی بود. مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری جلسات مشترک با شهرداری و سازمان تاکسیرانی خبر داد و عنوان کرد: این جلسات برای حل مشکل ترافیک شهری و ارائه راهکار برای سرویس دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

اختصاص هزاران تاکسی و ون به سرویس مدارس

از سوی دیگر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز گفت: مبلغ تعیین شده برای نرخ تاکسی‌ها که به‌عنوان سرویس مدارس خدمات‌رسانی می‌کنند، مطابق با مسافت و مسیرهاست و قیمت‌های پایه نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد داشت.

حسین تیموری کرمانی در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مردم با مدیران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک «1888» در جمع خبرنگاران، در مورد سرویس‌های مدارس و مبالغ تعیین شده با بیان این مطلب گفت: مبالغ تعیین شده با توجه به مسیر و مسافتی است که باید طی شود، در نظر گرفته شده و تاکنون نیز رضایت نسبی در مورد این نرخ‌ها وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش11 هزار و 917 دستگاه تاکسی برای سرویس مدارس درخواست داشته است، اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی بیش از 12 هزار و 239 دستگاه تاکسی را به‌عنوان سرویس مدارس به آموزش و پرورش معرفی کرده است و در واقع بیش از نیاز اعلام شده اعلام آمادگی برای خدمات رسانی کرده‌ایم.

تیموری با تاکید براینکه نیاز سرویس مدارس توسط تاکسیرانی به‌طور کامل و صد در صد تامین خواهد شد، گفت: در عین حال آموزش و پرورش برای یک هزار و 489 دستگاه ون اعلام نیاز کرد که سازمان تاکسیرانی بیش از 2 هزار و 234 دستگاه ون را در اختیار آنها قرار داده است.

وی همچنین از مدارس و والدین خواست هرگونه تخلف و مشکل را سریعا به تاکسیرانی اعلام کنند تا با تخلفات احتمالی برخورد شده و تاکسی‌ها بتوانند به‌عنوان سرویس مدارس خدمات‌رسانی مناسبی داشته باشند.

کد خبر 90488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز