همشهری آنلاین: سفیر ایران در عراق از سفر رئیس مجلس عراق به ایران در اوایل هفته آینده خبر داد.

حسن کاظمی قمی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: سفر السامرایی به دعوت دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران انجام می شود.

وی گفت: این سفر یکشنبه هفته آینده به مدت دو روز صورت می گیرد. در این سفر چندین تن از نمایندگان پارلمان عراق، رئیس پارلمان این کشور را همراهی می‌کنند.

کاظمی قمی این سفر را در چارچوب توسعه همکاری‌های دوجانبه به ویژه همکاری‌های پارلمانی و تبادل تجربیات پارلمان‌های دو کشور دانست و افزود: در چند سال گذشته روابط پارلمانی ایران و عراق رو به گسترش بوده و سفرهای متعددی از سوی مقامات دو کشور انجام شده است.

وی با بیان این که همکاری‌های خوبی میان پارلمان‌های دو کشور از جمله در زمینه مجالس آسیایی و تشکیل گروه دوستی پارلمان‌های دو کشور صورت گرفته است گفت: از آنجا که پارلمان عراق محور شکل گیری حکومت در این کشور است انتقال تجربیات ایران به نمایندگان عراقی رویکرد و گامی مثبت است. هم چنین این انتظار وجود دارد که تعاملات کمیسیون های پارلمانی دو کشور نیز افزایش یابد.

کاظمی قمی گفت: در سفر السامرایی به ایران دیدار با مقامات کشورمان از جمله دکتر لاریجانی و دکتر احمدی نژاد در دستور کار است.

کد خبر 90862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز