برای نخستین بار در رژیم صهیونیستی محاکمه یک نخست‌وزیر سابق با فهرستی طولانی از اتهام‌های مختلف روز گذشته آغاز شد.

روز گذشته یکسال و 4 روز پس از آنکه اولمرت از مقام خود کناره‌گیری کرد محاکمه وی آغاز شد. این برای نخستین بار در رژیم صهیونیستی است که یک نخست‌وزیر این رژیم با اتهام‌هایی در این حجم روبه‌رو می‌شود.

ایهود اولمرت به تقلب، سوءاستفاده از اعتماد، استفاده از مدارک جعلی و فرار مالیاتی متهم شده است. براساس کیفرخواست ارائه شده، ایهود اولمرت طی سال‌های 2002 تا 2006 که در پست‌های شهردار بیت‌المقدس و وزیر تجارت و صنایع کابینه حضور داشته، از مقام خود سوءاستفاده کرده است.

براساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، ایهود اولمرت در طول این سال‌ها با سوءاستفاده از موقعیت و نفوذ خود حدود 260 نفر  از دوستان و همکاران خود را در حزب راستگرای لیکود در سمت‌های دولتی ازجمله مرکز سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های کوچک و متوسط، منصوب کرده است.

وی تحت فشارهای سیاسی مجبور شد 21سپتامبر سال گذشته از سمت خود به‌عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کناره‌گیری کند.

اولمرت روز گذشته پیش از ورود به دادگاه مدعی شد که به‌عنوان یک انسان بی‌گناه به اینجا آمده است و بی‌گناه نیز از این مکان خارج خواهد شد. در نخستین جلسه دادگاه وکلای اولمرت از دادگاه تقاضا کردند که جلسه بعدی دادگاه در ماه آوریل و یا ژانویه سال بعد برگزار شود که درنهایت قاضی دادگاه روز 22 فوریه را به‌عنوان تاریخ جلسه بعدی  تعیین کرد.

کد خبر 91171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز