همشهری - محمد سرابی: پیش از این در فاصله بین خیابان شهید رجایی تا فداییان اسلام گره ایجاد میشد و رانندگان مجبور بودند مسیر طولانیتری را برای دسترسی به محلههای اطراف طی کنند؛ ولی با ساخت این کندرو و ایجاد دسترسیهای لازم، این مشکل برطرف شد.
کندروهای ۳لاینی
معمولا مسیرهای کندرو کوچکتر و گاهی فقط شامل یک لاین عبوری خودرو هستند؛ اما ۲کندروی شمالی و جنوبی آزادگان هرکدام دارای ۳خط پهن هستند و بهطور کلی به اندازه یک بزرگراه ۶لاینی عمل میکنند. بخش شمالی این پروژه مدتی قبل به بهرهبرداری رسید و افتتاح بخش جنوبی آن که درست در کنار بوستان مادر قرار دارد، این طرح را کامل کرد. این ۲کندرو شامل قسمتی از یک پل بزرگ هستند که از روی خط یک مترو عبور میکند.
وجود معارضان مختلف، پروژه را عقب انداخت
عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران
بزرگراه آزادگان محل تخلیه۹محور اصلی در تهران، چه در مسیر رفت و چه برگشت است. این بزرگراه حدود ۲دهه قبل افتتاح شد اما بهعلت معارضان مختلف، گرههای ترافیکی داشت. این پروژه به اندازه اجرای یک تقاطع کامل، یعنی بیش از ۳۰۰میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه داشتهاست. افتتاح ۲کندروی شمالی و جنوبی آزادگان بهدلیل معارضان ملکی یک آرزو بهنظر میآمد اما این اقدام لازم بود تا کارکرد بزرگراه تکمیل شود. با این افتتاح، ترافیک در این مقطع به نصف کاهش مییابد. در ابتدای این دوره حدود ۱۰۰پروژه ترافیکی شناسایی شد و در دستور کار قرار گرفت تا مردم با طی مسیر کوتاهتر و زمان و ترافیک کمتر به مقصد برسند.
مردم چه میگویند؟
کاهش ترافیک و سهولت دسترسی به محلههای اطراف
حاجیتـارودی، ساکن محدوده: از ۱۰سال قبل شورایاری محله علیآباد پیگیر ایجاد مسیرهای دسترسی بزرگراه آزادگان بود و درخواستهای خود را با شهرداران نواحی، منطقه و شهرداری تهران در میان گذاشت. خوشبختانه با همت مدیران شهری فعلی، معاونت فنی و عمرانی، پیمانکاران و دیگر دستاندرکاران این پروژه به سرانجام رسید.
حسین شعبانی، کاسب محله : اثر ساخت این ۲مسیر کندرو فقط به بزرگراه و خیابانهای اطراف محدود نمیشود و بر ترافیک محدوده وسیعی از خیابانهای خزانه، بهشتی، جوانمردقصاب، بعثت و... هم تأثیر خواهد گذاشت. برخی رانندهها مجبور بودند مسیری بسیار طولانی را طی کنند و دورزدن این خودروها تا فاصله چندین کیلومتر از اطراف این محدوده ادامه پیدا میکرد.
جریان روان ترافیک جواد شعبانی، ساکن محدوده: بهدلیل تعداد زیاد خودروها، در یک قسمت از بزرگراه آزادگان ترافیک دائمی تشکیل میشد. ۲مسیر کندروی شمالی و جنوبی باعث شدهاند که چند لاین به بزرگراه اضافه شود و حالا تعدادی از خودروها وارد کندرو میشوند و در نتیجه جریان ترافیک روانتر میشود.
سعید ابراهیم پور، ساکن منطقه ۱۶: به جز این قسمت، در بخش دیگری از این منطقه که مربوط به محدود اطراف خیابان ابریشم است هم نیاز به ایجاد دسترسیهای مناسب داریم. معابر و مناطقی در نزدیکی پارک بازیافت هستند که ساکنان آن امکان رفت و آمد مناسب ندارند و اگر بتوانند از ظرفیت بزرگراه آزادگان استفاده کنند بخشی از مشکل ترافیک حل خواهد شد.
محرم زارع، ساکن علی آباد: در سالهای دور اراضی اطراف این منطقه شامل زمینهای کشاورزی و صیفیکاری بود. با افزایش جمعیت و بیشتر شدن رفت و آمدها، چارهای به جز ساختن بزرگراه و مسیر مترو نیست. قبلا یک مسیر کوچک به بزرگراه آزادگان ساخته شده بود که برای مدتی مسدود شد و حالا مسیرهای کندرو این امکان را فراهم میکند.
نظر شما