وزارت بهداشت و درمان از 22 مورد جدید ابتلا به آنفلوآنزای آ (H1N1) و 2 مورد جدید مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا وزات بهداشت و درمان چهارشنبه 8 مهر اعلام کرد که شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A در کشور به 422 نفر رسیده است. همچنین این بیماری تاکنون در کشور 6 قربانی داشته است.

وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد طی هفته گذشته 22 مورد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A درکشور گزارش شده است. همچنین علاوه بر 4 مورد فوت قبلی که مربوط به خانمی 36 ساله، پیرمرد 96 ساله و دو کودک زیر دوسال بوده است، دو مورد جدید فوت نیز مربوط به خانمی 33ساله و پسربچه‌ای یکساله گزارش شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به بازگشایی مدارس و احتمال شیوع بیشتر آنفلوانزای جدید به والدین دانش آموزان توصیه کرده است که در صورت مشاهده علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد و آبریزش بینی در فرزندان ضمن مراجعه به پزشک تا بهبودی کامل بیماری در منزل استراحت کنند.

همچنین همانطور که قبلا‌ اعلام شده است راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار آسان است و با رعایت نکات بهداشت فردی، استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه، شستن مستمر دست‌ها، رعایت فاصله و روبوسی نکردن می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

کد خبر 91714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز