همشهری آنلاین: قیمت برای مصرف‌کنندگان در 16 کشور عضو منطقه یورو در ماه سپتامبر در محدوده منفی باقی ماند

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، بر اساس اطلاعاتی که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش‌بینی می‌شود این ارقام با نشانه‌های افزایش بیکاری در سراسر این منطقه همزمان شود.

پیش‌بینی تحلیل‌های اداره آمار اتحادیه اروپا حکایت از آن دارد که قیمت‌های سالانه منطقه یورو در این ماه منفی 0.2 درصد بوده است.

انتشار داده دور مقدماتی تورم منطقه یورو شکل‌دهنده بخشی از اجلاس هفته آینده بانک مرکزی اروپایی (ECB) است. تحلیل‌گران معتقدند این بانک عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره با وجود آنکه بهبود اقتصادی در حال وقوع است، ندارد.

یک تحقیق کمیسیون اروپایی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان از افزایش اعتماد اقتصادی در منطقه یورو در ماه سپتامبر در بین 12 ماه اخیر دارد.

با وجود تداوم بلاتکلیفی اقتصادی در اروپا، آمارهایی که قرار است تا چند روز آینده منتشر شود، حکایت از صف بیکاران در این منطقه رو به طولانی شدن گذاشته است.

گر چه نشانه‌هایی از آن وجود دارد که منطقه یورو ممکن است در ماه‌های آینده با رشد اقتصادی مواجه شود، بر مبنای داده‌هایی که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، بیکاری در این بلوک ارزی در ماه اوت به 9.6 درصد رسید. این رقم در ماه ژوئیه 9.5 درصد بود.

کد خبر 91717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز