همشهری آنلاین: وزیر خزانه‌داری آمریکا انتقاد بانک‌های اروپایی را از تشدید مقررات مالی رد کرد

سایت‌آنلاین (ZEIT ONLINE) گزارش داد، یوزف آکرمان، رییس دویچه بانک آلمان هشدار داده است تشدید بیش از حد مقررات مالی نظارت منجر به تشدید مقررات سرمایه‌گذاری می‌شود. وی گفت به همین خاطر این خطر وجود دارد که جلوی رشد اقتصاد جهانی گرفته شود. رییس اتحادیه فدرال بانک‌های آلمان هم انتقاد مشابهی را در این باره مطرح کرده است.[تاکید بر اصلاح سازمان نظارت بر امور مالی در آمریکا]

اما تیموتی گایتنر (Timothy Geithner) در مصاحبه‌ای با سایت آنلاین که متن کامل آن در شماره پنجشنبه این نشریه منتشر می‌شود، در پاسخ به این سوال که آیا دغدغه‌های بانک‌ها توجیه‌پذیر است؟ گفت: "معتقدم این نوعی لابی کردن است. طبعا این ریسک وجود دارد که عجله‌ای صورت گیرد، اما این بزرگ‌ترین مخاطره نیست. بزرگ‌ترین ریسک آن است که موفق نشویم اراده سیاسی برای اصلاح را در مسیر صحیح هدایت کنیم."

گایتنر گفت: "بانک‌ها همان کاری را می‌کنند که از آنها انتظار می‌رود. آنها استدلال می‌کنند که رشد اقتصادی نزدیک است. اما بدون نظام مالی با ثبات نمی‌توان تخصیص موثر سرمایه را آغاز کرد."

سران کشور و روسای دولت‌های 20 کشور مهم اقتصادی جهان به تازگی مقررات شدیدتری را برای بخش بانکی پس از بحران مالی تصویب کردند. انتظار می‌رود به واسطه این تدابیر نیاز به سرمایه افزایش یابد. بانک‌های اروپایی از آن بیم دارند که در رقابت با موسسه‌های آمریکایی ضرر کنند.

کد خبر 92033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز