دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بخشی از بازار بزرگ تهران در آتش سوخت.

به گزارش ایسنا، آتش‌سوزی از یک مغازه پتوفروشی در منطقه‌ چهارسوق آغاز شد که با گسترش آتش در طبقه فوقانی مغازه به دیگر مغازه‌ها نیز سرایت کرد و منجر به گسترده شدن حریق شد است. [چطور با آتش مقابله کنیم؟]

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی در این‌باره اظهار کرد: حدود ساعت 19 امروز (13 مهر) پس از اعلام آتش‌سوزی در بازار بزرگ تهران، آتش‌نشانان ایستگاه‌های یک، چهار، هفت و 67 به محل آتش‌سوزی اعلام شدند. [چطور مانع آتش‌سوزی شویم؟]

تشکر بیان کرد: حریق قابل توجه است؛ اما آتش‌سوزی تحت کنترل ماموران آتش‌نشانی قرار دارد. [توصیه‌های آتش‌نشانی به اماکن مذهبی]

وی افزود: در زمان انجام عملیات 9 نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند که دو تن از آن‌ها به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل و هفت نفر دیگر نیز از سوی امدادگران اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند.

به گفته تشکر، در حال حاضر عملیات لکه‌گیری این حریق آغاز شده که با توجه به وجود الیاف پتو و پارچه، آتش‌نشانان باید برای اطمینان از نبودن لکه‌های حریق، اقدام به جابه‌جایی کالاها کنند که این موضوع‌ زمان‌بر خواهد بود؛ به همین دلیل دو ایستگاه آتش‌نشانی برای اطمینان از نبودن لکه‌های حریق در محل حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طی سال جاری این حریق گسترده‌ترین آتش‌سوزی بازار محسوب می‌شود، افزود: سازمان آتش‌نشانی بارها اعلام کرده بود که بازار تهران آتش زیر خاکستر است و توصیه کرده بود که فکری به حال وضعیت بازار شود. هر چند علت وقوع این حادثه در دست بررسی است، اما باز هم سهل‌انگاری در وقوع این حریق تاثیرگذار بوده است.

تشکر تصریح کرد: خوشبختانه مردم عادی بر اثر این حادثه مصدوم نشدند؛ چون معمولا بیشتر مغازه‌های بازار حدود ساعت 17:30 تعطیل هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: تعداد مغازه‌های طعمه حریق شده و میزان خسارات احتمالی همچنین علت وقوع حادثه در دست بررسی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تهران قرار دارد.

کد خبر 92141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز