گروه‌اقتصادی: کیفیت بنزین داخلی مشکلی ندارد و علاوه بر مسئولان دولتی برخی نمایندگان شرکت‌های خارجی تولید خودرو در داخل از کیفیت بنزین ابراز رضایت کردند.

انتشار خبرهایی از استاندارد نبودن بنزین‌هایی که در جایگاه‌های مختلف عرضه می‌شود به‌دلیل بروز مشکلات فنی در تجهیزات مصرف سوخت خودروها عامل این نگرانی‌ها بود.

در حال حاضر عمده بنزین سوپر و بخشی از بنزین معمولی از خارج کشور وارد شده و کنترل کیفی شدیدی روی این بنزین‌ها اعمال می‌شود. به گفته محمد ناصری، سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی، کنترل کیفیت سوخت‌ از مرحله خرید و تخلیه در مخازن بزرگ ذخیره‌سازی‌ و حمل و تحویل به مراکز توزیع انجام می‌شود و این کنترل امکان وجود ناخالصی در هر مرحله را نا‌ممکن می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: کیفیت بنزین علاوه بر شرکت پخش توسط سازمان‌های ناظر به‌ویژه سازمان استاندارد هم بررسی می‌شود و این کنترل امکان وجود هر مشکلی را به حداقل می‌رساند.

با وجود این، نگرانی‌ها از کیفیت بنزین‌های عرضه شده در مراکز توزیع ایجاد شده و در این زمینه بیژن حاج محمد‌رضا رئیس سندیکای‌جایگاه‌داران به خبرنگار ما گفت: حدود یک‌ماه پیش برخی شکایت‌ها از کیفیت بنزین وجود داشت.

در روزهای اخیر براساس گزارش جایگاه‌داران این شکایت‌ها و مراجعه‌ها به صفر رسیده است.وی در عین حال از حذف سرب از بنزین‌های عرضه شده به‌عنوان یک مشکل نام برد و تاکید کرد: برخی خودروها که با مشخصات فنی بنزین‌های با سرب تولید شده‌اند به‌نظر می‌رسد با مصرف بنزین‌های بدون سربی که امروز عرضه می‌شود، مشکل دارند.

براساس استاندارد‌های زیست‌محیطی استفاده از سرب در بنزین تولیدی در اغلب کشورها حذف شده و‌ ام‌تی‌بی‌ای که به آن اضافه می‌شد نیز به‌دلیل مشکلات بهداشتی و سرطانزابودن از بنزین‌های مصرفی حذف شده و امروز در همه کشورها بنزین بدون سرب تولید و توزیع می‌شود، به همین دلیل خودروها نیز متناسب با این سوخت تولید می‌شوند.

حاج محمد رضا علاوه بر این با اشاره به اینکه احتمال دارد که واردات بنزین از کشورها و منابع مختلف برخی مشکلات را به‌وجود آورده باشد، گفت: پیش از این شکایت‌هایی بود ولی در روزهای اخیر یک مورد‌هم شکایت نداشته‌ایم.

دیروز برخی منابع خبری داخلی از صدور اطلاعیه‌ای از سوی یک وارد‌کننده رسمی خودروهای خارجی نیز خبر‌دادند که اعلام کرده بود، بنزین‌های توزیع شده در داخل کشور هیچ مشکلی ندارد.

کد خبر 92245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز