چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه حوادث: سارق نقابدار وقتی صاحبخانه را مقابل خود دید پا به فرار گذاشت و بیرون از خانه در گوشه‌ای مخفی شد

اما سرمای هوا باعث شد که ماجراهای عجیبی برای این دزد بدشناس رقم بخورد.

نیمه‌شب 4 مهر امسال مرد نقابداری قدم به یک خانه ویلایی در خیابان ولنجک گذاشت اما زمانی که مشغول جمع‌آوری اثاثیه با ارزش خانه بود، مادر خانواده همراه 2فرزندش وارد خانه شدند.

مرد جوان که چاقو و اسلحه همراه خود داشت، به تهدید اعضای خانواده پرداخت و از آنها خواست ساکت بمانند. او سپس زن جوان و فرزندانش را در یکی از اتاق‌ها محبوس کرد و بعد از بستن دست و پای آنها، قصد داشت محل سرقت را ترک کند که این بار پدر خانواده را روبه‌روی خود دید.

سارق مسلح با دیدن مرد صاحبخانه که جلوی در خروجی ایستاده بود، چاقوی خود را زیر گلوی همسر او گذاشت و وی را تهدید کرد که اگر از سر راهش کنار نرود، این زن را خواهد کشت. این در حالی بود که مرد صاحبخانه با دیدن سارق نقابدار ماجرا را به پلیس اطلاع داده و می‌خواست تا رسیدن ماموران مانع فرار وی شود.

در همین هنگام جوان سارق به طرف او حمله‌ور شد و بعد از مجروح کردن وی، از طریق پنجره طبقه دوم به داخل حیاط خانه پرید. او زمانی که قصد خروج از خانه را داشت، با دیدن خودروی پلیس که وارد کوچه شده بود، از دیوار خانه بالا رفت و خودش را به پشت بام ساختمان همسایه رساند و در آنجا مخفی شد تا بعد از رفتن پلیس، این محل را ترک کند اما با گذشت چند ساعت، هوا آنقدر سرد شد که جوان مسلح طاقت نیاورد و تصمیم گرفت از طریق در نیمه بازی که بالای پشت بام بود وارد ساختمان شود.

چند دقیقه بعد بود که سارق جوان خود را در داخل یک شرکت بازرگانی دید. او پس از ورود به داخل شرکت مدتی را در آنجا گذراند تا گرم شود اما زمانی که قصد خروج از آنجا را داشت متوجه شد همه درها قفل است و نمی‌تواند آنجا را ترک کند.

بنابراین تا صبح در شرکت ماند و حدود ساعت 7 صبح، وقتی کارکنان شرکت قصد ورود به آنجا را داشتند با مردی روبه‌رو شدند که در یک دست چاقو و در دست دیگر اسلحه داشت و پشت در ورودی ایستاده بود.

مرد سارق بعد از تهدید کارکنان شرکت، پا به فرار گذاشت و به سرعت خود را به خارج از شرکت رساند. درحالی‌که کارکنان شرکت در تعقیب این مرد بودند، او دوان دوان خود را به یک خودروی پژو 206 رساند و با اسلحه و نارنجک شروع به تهدید راننده که یک زن جوان بود کرد.

او این بار قصد داشت با سرقت این خودرو به فرار خود ادامه دهد اما زن جوان بعد از پیاده شدن از ماشین، سوئیچ را هم برداشت و مرد مسلح نتوانست خودروی او را سرقت کند.

سارق جوان که حسابی عصبانی شده بود، با پای پیاده به فرار خود ادامه داد اما در همین هنگام ماموران کلانتری 163 ولنجک که در جریان ماجرا قرار گرفته بودند، خود را به محل حادثه رساندند و این مرد را دستگیر کردند.

با کشف یک قبضه چاقو به همراه اسلحه و نارنجک قلابی از این مرد، وی به دادسرای ناحیه یک تهران انتقال یافت و به دستور قاضی علیرضا روستا طسوجی، بازپرس شعبه 8 دادسرا، در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.

جوان 26 ساله که مرتضی نام دارد در بازجویی‌های اولیه به سرقت ناکام از خانه ویلایی اعتراف کرد و گفت: با پرسه‌زدن مقابل خانه متوجه شدم کسی داخل آن نیست و برای همین وارد آنجا شدم اما در همین هنگام اعضای خانواده سر رسیدند و مجبور به فرار شدم.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر عنوان کرد: در حال حاضر مرد سارق با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

کد خبر 92314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز